A cég 4,04 milliárd dolláros árbevétel mellett 715 millió dolláros, részvényenként 25 centes nyereséget ért el. A kaliforniai székhelyű közösségi portál nyereségét a mobil üzletág forgalmának növelését szolgáló, és a cég jövőbeni növekedését megalapozó beruházások csökkentették. A második negyedévben erre a célra 2,77 milliárd dollárt fordított a Facebook, 82 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az idén összességében 55-60 százalékkal tervezi fejlesztési beruházásait növelni a cég.
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a beruházásokkal új szolgáltatás-csomagok fejlesztését finanszírozzák, olyan, a jövőt megalapozó befektetésekről van szó, mint amilyen például a Messenger volt.
A Facebook 3,83 milliárd dolláros reklámbevételének 76 százaléka mobilreklámokból származott a június végéig tartó három hónapban. A reklámok átlagára 220 százalékkal nőtt, míg a reklámok megtekintésének száma 55 százalékkal csökkent. A vállalatnak a második negyedév végén 10 955 alkalmazottja volt, ami 52 százalékkal több, mint egy éve. Elsősorban a kutatás-fejlesztési részlegben nőtt a dolgozók száma.
A közösségi oldalnak június végén összességében 1,49 milliárd havi rendszerességgel visszatérő felhasználója volt, ami 13 százalékos növekedés az egy évvel azelőttihez képest. Az oldalt napi szinten látogatók száma 17 százalékkal, 968 millióra nőtt júniusban. A felhasználók nagy többsége 1,31 milliárdan mobil eszközökről érik el az oldalt, ami 23 százalékkal több, mint egy éve.
MTI