2p

Sok az érdeklődő, tájékoztatást kérő megkeresés, de a konkrét panasz kevés ahhoz képest, hogy több mint 2 millió fogyasztó kapott kézhez banki elszámolási értesítőt - mondta Fülöp Zsuzsanna, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivőhelyettese az M1 aktuális csatornán hétfőn.

Az MNB-hez 110 írásbeli panaszbeadvány érkezett áprilisban. A Pénzügyi Békéltető Testületnél jelenleg 137 eljárás van folyamatban, egy ügyben már egyezség is született az ügyfél és a pénzügyi szolgáltató között az elszámolás teljesítéséről - idézte fel Fülöp Zsuzsanna.

Emlékeztetett arra is, hogy először mindenkinek a saját pénzügyi intézményéhez kell írásban benyújtania panaszát az elszámolási értesítő kézhezvételétől számított 30 napon belül. Ha nem kap választ, vagy azzal nem elégedett, akkor van lehetőség a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni.

Ha valakinek az elszámolási értesítő értelmezéséhez van szüksége segítségre, akkor a 11 megyeszékhelyen működő pénzügyi tanácsadó irodahálózathoz, vagy helyben működő civil szervezetekhez fordulhat, amelyek elérhetősége az MNB honlapján megtalálható az elszámolási és forintosítási információk címszó alatt - hívta fel a figyelmet felügyeleti szóvivőhelyettes.

Az MNB ügyfélszolgálata is várja az érdeklőket telefonon, e-mailben, postai úton, vagy a fővárosban személyesen, illetve a bank honlapján is megtalálhatók fontos információk - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!