Jelenleg átlagosan 240 kilométert tudnak megtenni két töltés között az elektromos autók – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felmérése. A szakértők előrejelzése szerint ez a távolság 2020-ra meghaladja majd a 400 kilométert. A felmérés a különböző elektromos autók gyári adatait a 2015-ben Németországban eladott kocsik száma szerint súlyozta. A hatótávolság négy évvel korábbi értéke még 100 kilométerrel kisebb volt a mostaninál, annak megfelelően, hogy a gyártók kezdetben városi közlekedésre tervezték az e-autókat. Ez azonban stratégiai hibának bizonyult.
A tavalyi évben a német vevők egyértelműen azokat a villanyautókat keresték, amelyeket többféle célra is használni lehet, s ebből a szempontból az egy töltéssel megtehető távolság nagyon fontos. Így népszerű volt a Tesla Model S (528 kilométer), a Renault ZOE (210 kilométer) vagy a Kia Soul EV (212 kilométer). Hatótávolság szempontjából a Tesla Model S a „legerősebb”, s bár a versenytársaihoz képest elég drága, az e-autók között ebből a típusból helyezték üzembe a harmadik legtöbbet 2015-ben Németországban. Több mint 1500 üzembe helyezéssel a Tesla limuzin egyértelműen népszerűbb volt, mint a kedvezőbb árú BMW i3, Nissan Leaf, Mercedes B 250e vagy VW e-Golf.
Elektromos autók itthon
A csökkenő akkumulátor-árak és a javuló technológia miatt az elkövetkező években várhatóan jelentősen nő a villanyautókkal egyetlen töltéssel megtehető út hossza. Az IFUA Horváth & Partners szakértői arra számítanak, hogy ez a távolság 2020-ra átlagosan meghaladja majd a 400 kilométert. Ezt támasztják alá az iparági bejelentések is. A Tesla az idén vezeti be a német piacra a Model X-et 470 kilométeres hatótávolsággal, míg a megújított BMW i3 hatótávolsága meghaladja majd a 285 kilométert. Az új Opel Ampera-e 320 kilométeres hatótávolsággal kerül az európai piacra a GM közlése szerint. A Porsche, az Audi, a VW, a Daimler és a Ford olyan modelleket ígér 2020-ig, amelyek egyetlen töltéssel jóval több, mint 300 kilométert tudnak majd megtenni.
Németországban 2015 végén 44 ezer elektromos meghajtású személyautó volt. Ez mintegy 70 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Ha az elmúlt három év növekedési üteme folytatódik, akkor 2021-ben már egymillió villanyautó fut majd a német utakon. Ez egyéves késést jelent a berlini kormány által kitűzött célhoz képest, amely ezt a számot már 2020-ban el akarta érni.
mfor.hu