3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Dun & Bardstreet (D&B) szerint az ezernél több vállalati ügyféllel rendelkező hazai hitelintézetek között a Commerzbank ügyfélköre számít a legkevésbé kockázatosnak.

A tavalyi elemzést követőn idén is a Commerzbank vállalati ügyfélköre számít messze a legkevésbé kockázatosnak a Dun & Bardstreet (D&B) szerint az ezernél több vállalati ügyféllel rendelkező hazai hitelintézetek között. A nemzetközi cégminősítő saját fejlesztésű kockázati indexe, az úgynevezett Failure Score alapján vette sorba a bankok és takarékszövetkezetek vállalati ügyfeleit. A mutató nem csak a cégek adatait veszi alapul, hanem az adott vállalkozás üzletági helyzetét, piaci kapcsolatait és földrajzi sajátosságait is. A módszer ezen felül a többi gazdasági szereplő vonatkozásában próbálja megmutatni a kockázatossági skálán, hogy milyen valószínűséggel kerül az adott cég az elkövetkező 12 hónap során a fizetésképtelenség állapotába, indul ellene csőd-, vagy felszámolási eljárás. 

Értékmérőnek tekintjük a D&B eredményét és nagyon büszkék vagyunk a vezető helyünkre, amely újabb elismerése a bank vállalati-fókuszú üzletpolitikájának – mondta el Lovas Emese, a Commerzbank üzletfejlesztési igazgatója. A szakember szerint akkor, amikor naponta 55 magyar vállalkozás ellen indul fizetésképtelenségi eljárás, rendkívül nehéz egy aktív bankkapcsolatokra építő hitelintézetnek megőriznie a portfoliója minőségét. Más hitelintézetekkel szemben ugyanis a Commerzbank nem alkalmazott fűnyíró elvet a gazdasági válság idején a nehézségekkel küzdő ágazatokban (pl. az építőipar, szórakoztató elektronika, autóipari beszállítók), és megfelelő körültekintéssel folytatta a hitelezést ezeken a területeken is. Az ügyfélportfolió minőségét döntően nem a partneri kör megrostálásának, hanem a tanácsadó, szakértői modellnek köszönheti a bank. Ennek keretében mindig az adott cégre szabott pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek. A cégekkel együttműködve a válság legkeményebb hónapjaiban is sikerült szinte minden esetben megoldást találni a visszaesett megrendelés-állományból vagy épp a nyersanyagárak hektikus mozgásából eredő likviditási problémákra, s mára – bár a gazdaság fejlődése még messze elmarad a korábban várt szinttől - a Commerzbank vállalati ügyfélkörének egyre nagyobb része talál magára, s óvatosan megindulnak a beruházások is. 

A jelenlegi gazdasági helyzetben természetesen szigorodtak a banki feltételek, gyakran szorosabb kontrollt kell gyakorolni partnereinknél – egészíti ki Lova Emese, aki szerint ugyanakkor az ügyfelek számára ezek a korlátok tolerálhatóak, mivel a Commerzbank partnerei a tapasztalatok alapján belátták: a bank hosszú távra tervez, bízik bennük.

A tavalyi év első helyét stabilan megtartva, a mostani minősítés révén az is előfordulhat, hogy ügyfeleinknek előnyt jelenthet egy-egy versenytárgyaláson az, hogy a Commerzbanknál - a legkevésbé kockázatos cégekhez tartozva - intézik pénzügyeiket.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!