A tavalyi elemzést követőn idén is a Commerzbank vállalati ügyfélköre számít messze a legkevésbé kockázatosnak a Dun & Bardstreet (D&B) szerint az ezernél több vállalati ügyféllel rendelkező hazai hitelintézetek között. A nemzetközi cégminősítő saját fejlesztésű kockázati indexe, az úgynevezett Failure Score alapján vette sorba a bankok és takarékszövetkezetek vállalati ügyfeleit. A mutató nem csak a cégek adatait veszi alapul, hanem az adott vállalkozás üzletági helyzetét, piaci kapcsolatait és földrajzi sajátosságait is. A módszer ezen felül a többi gazdasági szereplő vonatkozásában próbálja megmutatni a kockázatossági skálán, hogy milyen valószínűséggel kerül az adott cég az elkövetkező 12 hónap során a fizetésképtelenség állapotába, indul ellene csőd-, vagy felszámolási eljárás.
Értékmérőnek tekintjük a D&B eredményét és nagyon büszkék vagyunk a vezető helyünkre, amely újabb elismerése a bank vállalati-fókuszú üzletpolitikájának – mondta el Lovas Emese, a Commerzbank üzletfejlesztési igazgatója. A szakember szerint akkor, amikor naponta 55 magyar vállalkozás ellen indul fizetésképtelenségi eljárás, rendkívül nehéz egy aktív bankkapcsolatokra építő hitelintézetnek megőriznie a portfoliója minőségét. Más hitelintézetekkel szemben ugyanis a Commerzbank nem alkalmazott fűnyíró elvet a gazdasági válság idején a nehézségekkel küzdő ágazatokban (pl. az építőipar, szórakoztató elektronika, autóipari beszállítók), és megfelelő körültekintéssel folytatta a hitelezést ezeken a területeken is. Az ügyfélportfolió minőségét döntően nem a partneri kör megrostálásának, hanem a tanácsadó, szakértői modellnek köszönheti a bank. Ennek keretében mindig az adott cégre szabott pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek. A cégekkel együttműködve a válság legkeményebb hónapjaiban is sikerült szinte minden esetben megoldást találni a visszaesett megrendelés-állományból vagy épp a nyersanyagárak hektikus mozgásából eredő likviditási problémákra, s mára – bár a gazdaság fejlődése még messze elmarad a korábban várt szinttől - a Commerzbank vállalati ügyfélkörének egyre nagyobb része talál magára, s óvatosan megindulnak a beruházások is.
A jelenlegi gazdasági helyzetben természetesen szigorodtak a banki feltételek, gyakran szorosabb kontrollt kell gyakorolni partnereinknél – egészíti ki Lova Emese, aki szerint ugyanakkor az ügyfelek számára ezek a korlátok tolerálhatóak, mivel a Commerzbank partnerei a tapasztalatok alapján belátták: a bank hosszú távra tervez, bízik bennük.
A tavalyi év első helyét stabilan megtartva, a mostani minősítés révén az is előfordulhat, hogy ügyfeleinknek előnyt jelenthet egy-egy versenytárgyaláson az, hogy a Commerzbanknál - a legkevésbé kockázatos cégekhez tartozva - intézik pénzügyeiket.
mfor.hu