Az autóipari konszern az októberi közel három százalékos növekedéssel az év eleje óta eltelt tíz hónapban 8,24 millióra növelte eladásait.
A legnagyobb növekedést Kínában érte el októberben a Volkswagen azzal együtt is, hogy eladásai növekedésének üteme jelentős mértékben lelassult. Kínában tíz hónap alatt 14 százalékkal növelte eladásait a Volkswagen, bár az első nyolc hónapban még 16,5 százalékkal járt az egy évvel korábbi eladásai felett.
A Volkswagen Európában is jól teljesített, gyengén alakultak viszont eladásai Észak- és Dél-Amerikában.
Az értékesítések összességében nem a konszern vivőmárkájára, a forgalomnak bő 60 százalékát adó VW-re támaszkodva növekedtek, hanem a kisebb márkáknak köszönhetően. Az Audi, a Porsche, a Skoda és a Seat mindegyike kétszámjegyű százalékos forgalomnövekedést ért el, miközben a VW 2,6 százalékosat.
A Volkswagen a személygépkocsik és a kis haszongépjárművek már több mint egyharmadát, 37 százalékát Kínában adja el.
"Mindaddig, amíg a kínai piac a globális átlagnál gyorsabb ütemben növekszik, mi pedig meg tudjuk őrizni részesedésünket a kínai piacon, nyilvánvaló, hogy a konszern forgalmában növekedni fog Kína részesedése" - mutatott rá Jochem Heizmann, a Volkswagen kínai üzletágának igazgatója.
A német dpa hírügynökségnek és az NDR hírszolgálatnak Pekingben adott interjúban Jochem Heizmann elmondta: 2015-től megindul a kínai autópiac "normalizálódása" és a kétszámjegyű növekedési ütem egyszámjegyűnek adja át a helyét, "ami azonban így is jóval magasabb lesz, mint bárhol máshol a világon".
mfor.hu