17,1 milliárd forintot költöttünk októberben a csomagküldő és internetes kiskereskedelemben, amely a teljes 811 milliárdos volumen mellett eltörpül ugyan, de részesedése 2,1 százalékot tett ki, amelyre még nem volt példa Magyarországon.
Ha a szektor éves növekedési ütemét nézzük, akkor is látható, hogy minden mást maga mögött hagy, nem is kevéssel. Persze alacsony bázisról nem nehéz növekedni, hiszen tudjuk, az elektronikus fizetésekben vetett bizalom igen lassan nő Magyarországon, és idő kell az embereknek, hogy ráérezzenek az otthonról történő vásárlás szépségére.
A teljes kiskereskedelem 810 milliárd forintos volumene egyébként szintén figyelemreméltó, hiszen ha visszanézzük az elmúlt 3 év statisztikáit nyolcassal csak decemberben kezdődött ez a szám. Hogy több pénzt költöttünk a 10. hónapban, az az éves volumennövekedésekből is jól látszik, ugyanis – a bútor és műszakicikk kiskereskedelmen kívül – minden soron növekedést mért a KSH tavaly októberhez képest.
„Kedvencünk”, a dohány és alkohol 8,7 százalékkal emelkedett, amely egyértelmű és nagy arányú növekedést jelez, hiszen szeptemberben 3,1 százalékkal nőtt a forgalom éves összevetésben, augusztusban pedig majdnem 10 százalékkal csökkent. Ebben persze a dohánykereskedelem átalakítása is közrejátszott, hiszen ha a forgalmi adatokat és az árak alakulását nézzük, akkor látható, hogy tavaly a második félévben folyamatosan csökkent a forgalom, vagyis a mostani emelkedés egy alacsonyabb bázison alapszik.
Az élelmiszerköltésünk is immár a harmadik egymást követő hónapban haladja meg az egy évvel korábbit, októberben 2,4 százalékkal. Szintén pozitív folyamatot vetít előre, hogy a számítástechnikai termékek kiskereskedelme egy idei „negatív kilengést” követően ismét nőni tudott 5,3 százalékkal. Olvasni is többet olvasunk, vagy legalábbis megvesszük a könyveket és újságokat, nem is akármennyivel, 12,6 százalékkal.
mfor.hu