2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hatályon kívül helyezte a másodfokon eljáró Fővárosi Törvényszék a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2012-es határozatát, amely tízmillió forintra bírságolta agresszív kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt az EOS Faktor Zrt.-t - közölte a követeléskezelő. Az ítélet jogerős.

A PSZÁF (jogutódja az MNB) 2012-ben azért bírságolta meg a céget, mert fogyasztóvédelmi vizsgálata szerint több mint 61 500 fogyasztónak összesen mintegy 102 ezerszer kiküldött üzenetekkel megsértették az agresszív kereskedelmi gyakorlatot tiltó törvényi előírást. A felügyelet megállapította, hogy az EOS Faktor által az ügyfeleknek küldött sms-ek tartalma - egyebek között a "saját érdekében azonnali visszahívását várom", a "jogi eljárás elkerülése végett fizessen határidőre", vagy a "szeretné, ha önnel szemben kényszerintézkedéseket foganatosítanánk?" kitételek -, és azok fenyegető jellege a fogyasztók megzavarásával pszichés nyomást fejtett ki.

Thummerer Péter, az EOS Faktor Zrt. ügyvezetője a bíróság május 22-én kihirdetett ítéletéről kiemelte: a társaság számára fontos, hogy tevékenységét a hatályos jogszabályoknak megfelelően végezze, ezért a 2012 októberi – felülvizsgálati kérelemmel támadott - határozatban foglaltaknak is haladéktalanul eleget tettek, és átalakították a behajtási folyamatot. A korábban alkalmazott technikáknak is az volt a célja, hogy elinduljon az egyeztetés adós és a követelés kezelője között, mivel csak így van lehetőség egyezségre jutni a felek között, és így kerülhető el az adós számára jelentős többletköltségekkel járó jogi eljárás. Bár a módszerek – az időközben hatályba lépett PSZÁF ajánlásban foglaltakra is tekintettel - változtak, a cél változatlan: mindenki számára elfogadható megállapodásra jutni az adósokkal és elősegíteni a szerződéses kötelezettségek teljesítését” – mondta el az ügyvezető.

Az EOS-csoport egyike a világ vezető nemzetközi pénzügyi szolgáltatóinak. A vállalat fő tevékenységi köre a követeléskezelés és 51 leányvállalatával, több mint 9500 munkatársával, valamint 20 000 ügyfelével piacának egyik legnagyobb szereplője. Az EOS-csoport összesen 134 országban van jelen partnerhálózatán keresztül, közvetlenül pedig 28 országban működtet leányvállalatokat. Az ügyfélkör legjelentősebb részét a bank- és biztosítási szektor, a közművek, a telekommunikációs piac szereplői, valamint IT-vállalatok teszik ki.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!