Egyaránt 4-4 százalékkal nőttek a BMW és a Mercedes eladásai az idei év első 9 hónapjában az EU autópiacán – derül ki az ACEA adataiból. A növekedés mellett az eladási volumenben sincs túl sok különbség a két gyártó között, míg a „csillagos” márkából 475 ezer darab kelt el idén az unióban, a bajorok 11 ezerrel többet, vagyis 486 ezret tudtak értékesíteni.
Az Audi eközben bár magasabb 2013-as bázisról is indult, növekedésben mégis lekörözi a többieket. A VW csoport prémium-márkájából 538 ezer kelt el, amely 4,8 százalékkal magasabb a tavalyi év első három negyedévénél. A prémium kategóriában versenyző Volvo volumenét tekintve (170 ezer) már jócskán elmarad a németektől, 13,6 százalékos ugrásuk ugyanakkor igen bíztató, ráadásul új terepjárójuk, az XC 90 értékesítése még el sem kezdődött. Ugyancsak szépen teljesít a Lexus, melynek 23,5 százalékos bővülése 20 ezer autó eladását jelentette az uniós piacon.
A teljes autópiac egyébként az első három negyedévben 6,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, ami 9,57 millió eladott személyautót jelent. A magyar piac 20,3 százalékkal nőtt, a csehek 17,7, a lengyelek 15, a szlovákok pedig 13,1 százalékkal több kocsit vettek, mint tavaly ebben az időszakban.
(Forrás: ACEA)
Ha csak a szeptemberi adatokat nézzük, akkor az Európai Unióban 1,24 millió autót helyeztek forgalomba, 6,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A múlt hónapban Spanyolországban 26,2, Franciaországban 6,3, Nagy-Britanniában 5,6, Németországban pedig 5,2 százalékos növekedést jegyeztek fel. Magyarországon 2014. szeptemberében éves szinten 17,2 százalékkal 5482-re emelkedett a forgalomba helyezett autók száma az ACEA adatai alapján.
mfor.hu