A Hyundainál pénteken megerősítették a tárgyalások hírét, de egy nevének elhallgatását kérő tisztségviselő hozzátette, hogy még nem tudni, mikor jutnak végső megállapodásra. A Hyundai adókedvezményekről, foglalkoztatási támogatásokról és más ösztönzőkről tárgyal. A gyárat, melyért hazánk is pályázott, az Ostrava melletti Nosovice ipari parkjában építenék fel. Korábban a Hyundainál azt mondták, hogy a csehországi üzemben évi 300 ezer kocsit akarnak gyártani 2008-tól. A cseh kormány korábbi becslése szerint a Hyundai új gyára, teljes kapacitásának elérése után, évi 1,2-1,3 százalékkal gyorsíthatja az ország gazdasági növekedését.
A Hyundai idén 2,7 millió autót akar értékesíteni a tavalyi 2,4 millió után. Európai eladásait változatlanul 350 ezerre tervezi. Az európai piacon márkája felfrissítésére készül, hogy nagyobb szeletet hasíthasson ki a magasabb nyereséget hozó szegmensekből is, mint például a városi terepjárók piacából. Tervei szerint hat év óta az idén először növeli üzemi eredményét, 6,3 százalékkal a tavalyi 1,38 ezer milliárd vonhoz képest. Ezt a törekvését elsősorban a von árfolyamának emelkedése nehezítheti meg. A Hyundai 2010-re a világ hatodik számú autógyárává kíván előlépni a jelenlegi hetedik helyről. Ezt elsősorban külföldi gyárak építésével kívánja elérni, hogy kiküszöbölhesse az árfolyamhatásokat.
A térségben más jelentős autóipari fejlesztések is folynak. A Hyundaihoz tartozó Kia csoport és a francia Peugeot gyárat épít Szlovákiában, a Volkswagen pedig már régóta termel ott. A német céghez tartozó Skoda, azonkívül a Toyota és a Peugeot-Citroen Csehországban termel. A dél-koreai Hankook Tire gumiabroncsgyár októberben Magyarországot választotta az új, európai üzeme színhelyéül. Az 500 millió eurós, dunaújvárosi beruházáshoz a Hankook Magyarországon bejegyzett egységet alapított. A beruházáshoz az abroncsgyártó 15,8 milliárd forintos, vissza nem térítendő állami támogatást kap.