A Ford idén márciusban szerzett 72,4 százalékos részesedést a craiovai autógyárban 57 millió euróért. A privatizációs szerződésben az autógyár egyebek között 675 millió eurós tőkebefektetés mellett kötelezte el magát az egykori Daewoo üzem modernizálására.
Az amerikai vállalat ezekhez a fejlesztésekhez kér a román államtól 400 millió euró erejéig garanciát az Európai Beruházási Banktól (EIB) felvenni kívánt hitelekre. Az amerikai autógyár négy éven belül évi 200 ezer egységre növeli az üzem termelését. (A craiovai üzem a kilencvenes években került a dél-koreai Daewoo tulajdonába. A Daewoo pénzügyi nehézségei miatt a román kormány az üzemet korábban visszavásárolta).
A Renault 100 millió eurós garanciát kér ahhoz a kutató-fejlesztő központhoz (Renault Technologie Roumanie), amelyet a Bukaresthez közeli Tituban tervez létrehozni jövő év végére. A központ várhatóan 3 ezer mérnököt foglalkoztat majd. A Tituban megépülő létesítmény a Renault legnagyobb fejlesztő és tesztelő központja lesz Franciaországon kívül.
A Renault eddig 1,4 milliárd eurót fektetett be Romániában, és a tervek szerint a beruházások hamarosan elérik a 2,2 milliárd eurót, 22 500 embernek adva munkát.