Sok szállító "csomagolt megoldással" is megjelenik a piacon, melyek egy integrált, iparág- és feladatspecifikus üzleti tartalommal rendelkeznek. Itt a különböző funkcionális területek által használt mutatószámok, riportok konzisztensek egymással, egy olyan koherens döntéstámogatási rendszert alkotva, mely testre szabható adott vállalkozás tekintetében.
Az üzleti intelligencia eszközök használatának folyamati szabályozására is lehetőséget biztosítanak ma már egyes szállítók eszközei, például egy csoportos tervezési folyamat koordinálásával, vagy akár egymásba kapcsolódó riportokból képzett elemzési munkafolyamatok kialakításával.
Az üzlet intelligencia megoldásoknak tagadhatatlanul egyik hajtóereje az a több szinten megjelenő integrációs képesség, mely az interaktív döntéstámogatási folyamatot a vállalati folyamatok és az irányítási rendszer szerves részévé teszi - annak operatív, taktikai ill. stratégiai szintjétől függően.
Ez magában hordozza azt is, hogy egyre inkább interdiszciplináris területté válik, melyben az alkalmazásintegrációtól a menedzsment módszertanokig sok szakterület, számos szakember együttműködésére van szükség. Az így létrejövő szinergiák révén tud az üzleti intelligencia megoldás valóban intelligens üzletvitelt nyújtani a vállalatoknak.
A szerzőről
Szesztay Gábor: az IFUA Horváth & Partners Kft. tanácsadója, az üzleti intelligencia megoldások szakértője. Szakterülete: adatintegráció, vállalati jelentéskészítés.
e-Mail: [email protected]
Integrációs kihívások az Üzleti Intelligencia megoldásokban
Az üzleti intelligencia megoldások átütő ereje már a kezdetektől a vállalati információs rendszerekben szétaprózódott információ egyesítésében, integrációjában rejlett. Napjainkban a vállalati operatív folyamatokba, illetve irányítási rendszerekbe történő egyre mélyebb integrációja jelöli ki az ágazat fő fejlődési irányait.