A PayPal és a GfK közös felmérése szerint az internet a megkérdezettek 71,7 százaléka szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4 százalék számára fontos az út során is. A nyaralás során ugyanis több ok miatt is előszeretettel használjuk az internetet. Az online szolgáltatások közül
- 34,8 százaléka a megkérdezetteknek a legjobb vendéglátóhelyeket, turisztikai látnivalókat próbálja megtalálni,
- 32,3 százalék a térkép használja, vagy útvonalat tervez,
- 16,3 százalék a közösségi oldalakon tartja a kapcsolatot a barátokkal, családtagokkal,
- 1,3 százalék pedig a munkahelyi levelezését ellenőrzi.
Azonban nemcsak a nyaralás során, de a nyaralás tervezésekor is különösen nagy szerepet kap az internet elsősorban azért, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni. Másodsorban pedig részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.).
A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5 százaléka keres ajánlatokat, és 15,4 százalékuk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9 százalék és 25,4 százalék keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4 százaléka keres ezeken információkat.
A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4 százalék) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6 százalék). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1 százaléka számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7 százalék). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30 százaléka értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.
mfor.hu