Bár az új Vitara sorozatgyártását csak március 5-én indította el Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu, illetve nyilván kellett idő a felfutáshoz, Komárom-Esztergom megye márciusi ipari termelése alig marad el a 2014 harmadik havitól. Egészen pontosan 0,7 százalékkal, szemben a korábbi 20 százalékot is meghaladó szintektől, de még februárban is 10,6 százalékos volt a mínusz. Persze a Suzukin kívül más ipari termelés is zajlik a megyében, de a trendeket alapvetően legrégebbi autógyárunk határozza meg.
Bár a Vitarának rögtön két modellt kell pótolnia, mivel a kocsit innen exportálják a világ összes piacára, a Suzuki nyilván igyekszik az igényeket minél hamarabb kielégíteni, ami meglátszik majd a számokon is.
A gyártósor beindításának hatása egyébként tetten érhető a járműgyártás összesített nyers adatain is, amely elérte a 685 milliárd forintot. Ilyen magas folyó áron számolt értéke nem volt még az ágazatnak.
Emellett azonban a feldolgozóipar volumene is több éves rekordra nőtt, megközelítve a 2300 milliárd forintot. Ez azt eredményezte, hogy az autóipar aránya ismét 30 százalék alá ment, bár ebből sok mindenre következtetni nem lehet.
A kis magyar sikertörténet
Az ipari termelés az utóbbi időben elképesztő növekedési ütemet diktál. Ha a szezonálisan és munkanappal kiigazított indexet nézzük 2010 havi átlagához viszonyítva, kiderül, hogy már ötödével nőtt a volumen.
mfor.hu