3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miután az Uber számos európai városban ellenállásba ütközött, nemcsak a taxisok, de a döntéshozók részéről is, a cég vezetője bedobta a „munkahelyteremtés” kártyát, vélhetően nem is alaptalanul.

50 ezer új munkahelyet ígért Európában Travis Kalanick, az Uber vezetője ha a városok nem akadályozzák a cég és mobilos taxiszolgáltatása működését. Az idei évet annak szentelnék, hogy stratégiai partnerséget alakítsanak ki a nagyobb európai városokkal. Az Uber vezetője erről egy németországi konferencián beszélt.

A munkahelyeken túl azt is megígérték, hogy 400 ezer autóval kevesebb fog futni az utakon köszönhetően annak, hogy az embereknek nem lesz igényük a saját kocsira városon belül egy ilyen ár-érték arányú szolgáltatás mellett. Ezen túlmenően igyekeznek együttműködni a közlekedésbiztonság javításában és az adóbevételek emelkedésében is a különböző hatóságokkal, illetve kormányokkal.

Kalanick szerint rossz úton jár az, aki meg szeretné szabni, hogy hány taxis dolgozhat egy adott városban, ugyanis hagyni kell, hogy az emberek maguk döntsenek arról, hogy milyen formában és milyen időbeosztás mellett szeretnék ezt a munkát végezni. A közösségi közlekedés ugyanis ideális terep a részmunkaidőben dolgozni szándékozó embereknek, amely nem mellesleg nagyon jót tesz a munkanélküliség csökkentésének. Nem beszélve arról, hogy egy készpénz alapú szektorban – ilyen a hagyományos taxizás – jóval könnyen elkerülni az adózást, mint egy mobil applikáción alapuló és ez által elektronikus elszámolással működő rendszerben.

Az engedékeny hangvétel nem véletlen, hiszen a 4 éve alapított cég rohamtempóban terjeszkedett világszerte és amikor egy városban elérte a „kritikus” szintet a szolgáltatás, akkor beindultak a különböző érdekcsoportok, hogy betiltassák azt. Nem volt ez másként Magyarországon sem, bár itt a kormányzat részéről pár közleményen túl nem lehetett konkrét döntésekről hallani. Hogy hány kocsi fut jelenleg Budapest útjain, azt nem lehet tudni, de a cég korábbi közlése szerint 6,5 perc alatt tudnak autót küldeni, ami arra enged következtetni, hogy nem 1-2 uberes lézeng a városban.

Most akkor van verseny, vagy nincs?

Az Uber támogatói szerint szükség van arra, hogy egy új cég megkavarja az állóvizet a taxis piacon, amelynek bőven lenne hova fejlődnie.  Ez kétség kívül igaz, viszont a taxisok álláspontját is meg lehet érteni, ha ágálnak az egyenlőtlen feltételek ellen. A helyzet feloldása vélhetően a döntéshozókra vár, lehetőleg úgy, hogy nem szab gátat a fejlődésnek.

Hogy az Uberre szükség van, arra talán jó bizonyíték, hogy a céget jelenleg a világ legértékesebb startupjának tartják a maga 41 milliárd dolláros (11,1 ezer milliárd forint) értékével.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!