2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A telefonon történő ügyintézést segítő központja kapcsán kiírt tendernél járt el szabálytalanul az adóhatóság.

A Közbeszerzési Döntőbizottság 2 millió forintra bírságolta az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalt (APEH), mert az adóhatóság az általa telefonos ügyfélközpont létesítésére kiírt közbeszerzés során kizárt két, közösen induló céget a hirdetmény nélkül indult tárgyalásos eljárásból, mivel azok nem megfelelően indokolták az ajánlatuk módosítását. A határozat a Közbeszerzési Értesítő legújabb számában jelent meg.

Az APEH 9 céget hívott meg arra a hirdetmény nélkül indult tárgyalásos közbeszerzésre, amely a telefonon történő ügyintézéshez szükséges "contact center" létesítésére, és a kapcsolódó szolgáltatásokra irányult.

A kétfordulós tárgyalás első fordulójából a három legjobb ajánlatot tett cég jutott tovább a második "menetbe". Az értékelés az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztását tűzte ki célul. A kiválasztás során a legfontosabb a szempont az ár volt, azt követte az üzemeltetés során felmerült hibák elhárítási ideje, percben megadva.

A Magyar Telekom Nyrt. és a TCT Hungary Kft. közös ajánlatot adott be, ebben a leghosszabb, 480 perces hibajavítási időt vállalták. A legrövidebb idő 30 perc volt. A tárgyalás során a közös ajánlattevők az időt 30 percre csökkentették, amire az ajánlatkérő APEH indoklást kért. Ezt a hivatal a munkaidőt követően, késő délután kérte úgy, hogy másnap reggel 8 órára kellett megérkeznie a válasznak. A választ nem fogadta el az APEH, és kizárta a két céget a második fordulóból, azok viszont a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultak.

A döntőbizottság azt állapította meg, hogy a munkaidő után kért indoklás csak akkor lett volna elfogadható, ha az ajánlatkérő erre előre felhívja az ajánlattevők figyelmét, így azok számíthattak, és felkészülhettek volna arra. Miután ez nem következett be, így akár csak néhány órával - de mindenképpen munkaidőbe eső - hosszabbítást kellett volna tennie az ajánlatkérőnek. Így rövid, és jogszerűtlen volt az indoklásra megszabott határidő.

A Közbeszerzési Döntőbizottság a jogsértést megállapította, és a gyakorlatában magasnak számító 2 millió forintos bírsággal sújtotta az APEH-et. A döntőbizottság az indoklásában kiemelte, hogy a nyertes céggel megkötötte már az ajánlatkérő APEH a szerződést, így nem lehetett orvosolni a jogsértést.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!