A 16 és 74 év közötti magyarok 83 százaléka valamelyik közösségi médiafelületen lóg, ha internet közelébe kerül - derül ki az Eurostat most publikált grafikonjáról. Ezzel verhetetlenek vagyunk uniós szinten, hiszen ennél egyik tagállam sem rendelkezik magasabb aránnyal. Tőlünk egy hajszállal maradt el Málta, ahol az internetezők 82 százaléka lógott a Facebookon, Twitteren, vagy más hasonló oldalon. A régiónkban egyébként kimagasló mértékben bizonyultunk "közösségi" embereknek, hiszen mögöttünk Románia már csak 74 százalékos részesedéssel szerepel a listán. A szlovákok 71, a horvátok 69, a lengyelek 60 és a csehek 55 százaléka facebookozik, ha az internetre csatlakozik.
A magyarok élvonalba tartoznak még az emailezés, az online telefonálás és videóbeszélgetés, az online sajtó olvasása, valamint az információkeresés területén.
Ami viszont némileg elkeserítő, az a modern technológiák területén történő lemaradásunk. A netes bankolás a magyarok 44 százalékára jellemző, ami önmagában még nem is lenne rossz adat, ám van még hova fejlődnünk. Az élen ugyanis Norvégia áll, ahol az internetezők 94 százaléka intézte banki ügyeit online. Mögötte 92 százalékkal Finnország, 91 százalékkal pedig Dánia és Hollandia áll. A régiónkat tekintve a cseheknél a netezők 63 és a lengyelek 53 százaléka használta ilyen célre az internetet.
Utazással, szállásfoglalással kapcsolatban a magyarok 29 százaléka szörföl a neten, szemben az élen álló luxemburiakkal, ahol a 16-74 évesek 73 százaléka aktív ezen a területen.
mfor.hu