Lakatos Ervin mélyépítő mérnök a napilapnak azt mondta, a vonal a kor technológiai színvonalának és a városfejlesztési prognózisoknak megfelelően épült, de a lakótelepek nagyobb számban jelentek meg a vártnál a vonal környezetében. Emiatt, és az évtizedek óta elmaradó karbantartás miatt "sok kellemetlen meglepetés" érheti a kivitelezőt.
Elmondása szerint a vonal egy szakaszán az ötvenes-hatvanas években épített házak pincéinél építésénél használt technológiát alkalmazták a metró alagútjának kialakításakor, és a szigetelés is ugyanolyan műszaki megoldás volt, mint a házaknál, ez mára szerinte biztosan szétrohadt.
Az első felújított metrókocsi már megérkezett
Lakatos Ervin úgy vélte, a Deák Ferenc tér és Nagyvárad tér közötti, legrégebbi szakaszt már 15-20 éve fel kellett volna újítani és nem elég a biztosítóberendezés javítása, teljesen újat kellene kiépíteni az áramellátó rendszerekkel együtt - olvasható a Népszabadságban.
MTI