3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Máris megérkezett az első módosító javaslat a múlt pénteken benyújtott jövő évi költségvetési tervhez: vidéki nagyvárosok polgármesterei ötmilliárd forinttal csökkentenék a BKV támogatását, a pénzt pedig a Budapesten kívüli helyi közlekedés támogatására adnák.

Kósa Lajos, Borkai Zsolt, Cser-Palkovics András, Szalay Ferenc, Székyné Sztrémi Melinda és Habis László jegyzik azt a módosító indítványt, mely a jövő évi költségvetésben átrendezné a közlekedési társaságok támogatását. A büdzsé pénteken benyújtott tervezetében eredetileg 32,2 milliárd forintos támogatást irányoztak elő a fővárosi közösségi közlekedés támogatására, ezt csökkentenék a kezdeményezőkl 27,2 milliárdra. Az így felszabaduló ötmilliárd forintot pedig a helyi közösségi közlekedés támogatásához csapnák hozzá, így a vidéki városok közlekedési társaságai az eredetileg előirányzott 3 helyett 8 milliárdos támogatást kaphatnának.

"A vidéki nagyobb és kisebb városok mobilitási lehetőségeinek és attraktivitásának megőrzésében, mind a gazdasági versenyképesség és a környezetvédelmi szempontok
érvényesülése tekintetében meghatározó szerepe a van a helyi közösségi közlekedésnek. A vidéki helyi közösségi közlekedés társadalmi hozzáadott értéke és jelentősége messze meghaladja azokat a gazdasági és pénzügyi mutatókat, amelyek alapján e mobilitási forma jelenlegi támogatottsága működik" - írják a kezdeményezők a módosító javaslat indoklásában. A kormánypárti politikusok szerint mára a vidéki közösségi közlekedési rendszerek elérték a működőképességük határát, mind működési, mind beruházási oldalról egy olyan negatív gazdálkodási spirálba kerültek, amely beavatkozás nélkül rövidtávon a szolgáltató társaságok ellehetetlenülését okozzák.

A központi költségvetésből az önkormányzatok számára helyi közlekedéshez biztosított támogatás jelenleg aránytalanul nagy mértékben támogatja a Főváros helyi közlekedését, és indokolatlanul szorítja háttérbe a vidéki városok helyi közlekedését. A főváros helyi közlekedése az országos személyszállítási teljesítmények kb. 70 százalékát képviseli, azonban a főváros jelenlegi támogatása a teljes támogatás közel 92 százaléka - emelik ki a kezdeményezők.

Talán nem véletlen, hogy a benyújtók mindegyike vidéki város polgármestere: Kósa Lajos Debrecené, Borkai Zsolt Győré, Cser-Palkovics András Székesfehérvár érdekeit képviseli, Szalay Ferenc Szolnok polgármestere, Székelyné Sztrémi Melinda Salgótarjánért lobbizik, míg Habis László Eger első embere.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!