A szakember a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési- és logisztikai kollégiuma taxi és személygépkocsis személyszállítási tagozatának szegedi kihelyezett ülésén elmondta: a taxis érdekvédelmi szervezetek és a kamara egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a területet szabályozó kormányrendelet tervezetéről. Azt kérték, hogy a szabályozás terjedjen ki a teljes díj ellenében közúton végzett nem buszos személyszállításra.
Az elnök megfogalmazása szerint a rendelet mielőbbi elfogadására van szükség annak érdekében, hogy föl lehessen lépni az olyan alternatív szolgáltatókkal - köztük a Uberrel - szemben, amelyek valódi szervezet és tőke nélkül végzik a fuvarszervezési tevékenységet.
Dudás Zoltán rámutatott, a diszpécserszolgálati tevékenység jelenleg nem szabályozott. Ennek a jövőben engedélykötelesnek kell lennie, és úgy tűnik, ezt a kormányzat is támogatja - mondta.
Az érdekképviseletek azt kérték a kormányzattól, hogy csökkenjen a körülményes adminisztráció költsége és időigénye. A lehetséges egyszerűsítések között említette a szakember, hogy a taxikhoz kiadott sárga rendszám egyezzen meg az autó eredeti fehér rendszámának karaktereivel.
A módosított rendeletbe várhatóan belekerül, hogy a taxi tevékenységi körén kívülre kiviheti és onnan vissza is szállíthatja utasát, illetve azokat is fuvarozhatja a területen kívülről, akiknek rendelését dokumentálni tudja. Továbbra sem végezhet azonban szolgáltatást a működési területén kívüli kiindulási és célállomás között - tudatta Dudás Zoltán.
Olvassa el korábbi cikkünket a témában - Brutális tisztulás előtt állhat a taxis piac
Az új szabályozás szerint az utasülésenkénti vagyoni biztosíték a jelenlegi 25 ezerről 50 ezer forintra emelkedik, de felelősségbiztosítással továbbra is kiváltható lesz. A taxisok személyszállító vezetői igazolványt kapnak, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság - akár három évre - visszavonhat, ha a sofőr súlyos szabálytalanságot követ el – ismertette az elnök.
MTI