4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Döntött a BKV Zrt. adósságának átvállalásáról szóló szerződésekről kedden a Fővárosi Közgyűlés.

Az elfogadott előterjesztés szerint az államháztartásért felelős miniszter az Államadósság Kezelő Központ Zrt.-n keresztül legkésőbb 2015. június 30-áig megállapodást köt a BKV Zrt.-vel és annak hitelezőivel.

Az átvállalás teljesítésével a fővárosi önkormányzat által 2012 júniusában megkötött kezességi szerződések is megszűnnek.

Emlékeztettek arra, hogy az Országgyűlés által június 9-én megszavazott költségvetés-módosítás alapján a BKV Zrt. 52,3 milliárd forintos tőkeösszegű adósságállományát a kapcsolódó járulékokkal együtt az állam 2015. június 30-i hatállyal átvállalja.

"Az adósságkonszolidációt követően a közösségi közlekedés finanszírozásával kapcsolatos tárgyalások tovább folynak a kormánnyal. Az ennek eredményeképpen létrejövő tartós finanszírozási megállapodás megkötésével helyreállítjuk a BKV gazdálkodási egyensúlyát és biztosítjuk a fővárosi tömegközlekedés tartós finanszírozását" - olvasható a főpolgármester, Tarlós István jegyezte előterjesztésben.

A javaslatot egyhangúlag fogadta el a Fővárosi Közgyűlés.

Főpolgármesteri hatáskörbe kerülnek a 3-as metróvonal felújításával kapcsolatos ügyek a beruházás mielőbbi megvalósítása érdekében.

A fővárosi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatát (szmsz) úgy módosította a Fővárosi Közgyűlés keddi ülésén, hogy a főpolgármester dönthet a jövőben a beruházás megvalósításával összefüggő ügyekről - amelyek egyébként nem tartoznak a közgyűléstől át nem ruházható hatáskörbe - annak érdekében, hogy ez a kiemelten fontos fővárosi projekt minél hamarabb megvalósulhasson.

Főpolgármesteri hatáskörbe kerülnek továbbá a tervpályázati eljárással kapcsolatban az olyan döntési jogkörök, amelyeket az ajánlatkérőnek meglehetősen rövid határidőn belül kellene gyakorolnia.

Ezáltal biztosítható az eljárási cselekményekkel összefüggő döntések időbeni meghozatala és azonnali beavatkozást igénylő helyzetek kezelése, amelyek esetében rövid határidő áll az ajánlatkérő rendelkezésére - olvasható az elfogadott javaslatban.

Az előterjesztést 19 igen szavazat, 1 nem ellenében és 6 tartózkodás mellett fogadták el.

Támogatták a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításáról szóló projekt megvalósításának koncepcióját is.

Az elfogadott előterjesztéshez mellékelt, több mint ötszáz oldalas megvalósíthatósági tanulmány szerint a projekt összköltsége több mint kétszázmilliárd forint.

A fejlesztés - mint írták - egy egész agglomerációs térség, valamint Budapest keleti területe nagy részének gyors és átszállásmentes kapcsolatot tud majd biztosítani.

A javaslat szerint a további tervezési munkák elvégzéséhez a fővárosi önkormányzat 2016-ban és 2017-ben maximum 1-1 milliárd forint forrás biztosítását látja lehetségesnek.

A fejlesztés által érintett területen jelenleg 130 ezer ember él, akik közül naponta körülbelül 40 ezer utasnak fog érezhető menetidő-csökkenést és szolgáltatási színvonal-emelkedést eredményezni a projekt.

A projekt közvetlen hatásterülete az északkelet-magyarországi közlekedési folyosóban helyezkedik el, amely Budapest második legforgalmasabb elővárosi tengelye, az összes napi utazás száma egy irányban körülbelül 73 ezer embert jelent, ami a teljes budapesti agglomerációs forgalom 12 százalékát teszi ki - olvasható a megvalósíthatósági tanulmányban.

A fejlesztés eredményeként, a metró- és a HÉV-rendszer összekötésével valamilyen formában megszűnhet az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé. Továbbá a H8-as HÉV vonalán a mértékadó követési idő csökken, az Örs vezér terei átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható Gödöllő és a Déli pályaudvar között, a menetidők jellemzően körülbelül 30 százalékkal csökkennének. A két vonal összekötésének pontos módjáról, akár a teljes vonalon használható, hibrid szerelvények használatáról később dönthetnek.

A fejlesztés révén - írták - az Örs vezér terén és a megállóhelyek környezetében lehetőség nyílik a tér rendezésére, a közösségi és a zöldfelületek európai színvonalú kialakítására. A vonalon megszűnő állomásépületek területe hasznosítható lesz.

A gyors és megbízható rendszer létrehozásával az autóforgalom is csökkenhet, a torlódások és a környezetterhelés mérséklődhetnek - olvashat a tanulmányban.

Az előterjesztést 21 igen szavazattal, 4 tartózkodás mellett fogadták el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!