3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A csepeli polgármester szerint a műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel.

A Fidesz-KDNP-s Borbély Lénárd azt MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli - tette hozzá.

A polgármester szerint az elmúlt héten az ellenzéki pártok és a baloldali média "olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel". A rágalmak egyike szerint a csepeli HÉV helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek - írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre. A polgármester úgy fogalmazott, hogy ez hazug és rosszindulatú híresztelés, a csepeli önkormányzat ugyanis nem támogat ilyen javaslatot.

Borbély Lénárd kiemelte: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Azt írta: ez megvalósul, ha a "zötykölődős", műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel. Hozzátette: a beruházással megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege, így "több évtizedes ígéret valósul meg".

Ilyenek a főváros legújabb villamosai!

A polgármester közleménye szerint a tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd - tette hozzá.

"Ez a ma elképzelhető legmodernebb megoldás: akadálymentes, alacsonypadlós, halk, kényelmes, környezetbarát, gyors és nyáron légkondicionált. Csepelről közvetlenül tudjuk majd elérni a 1-es metrót a Vörösmarty térnél és az Oktogonnál, a 2-es metrót a Kossuth Lajos téren, a 3-as metrót a Corvin-negyednél, valamint a 4-es metrót a Rákóczi téren és a Fővám téren" - írta Borbély Lénárd.

Hozzáfűzte, hogy a 2024-es olimpia tervei szerint Csepelen több új híd is épül, amelyek összekötik majd a szigetet Budával és Pesttel. A Galvani híd megépítésével lehetőség nyílik arra, hogy busszal is át lehessen jutni Budára, és könnyebben el lehet majd érni a Kelenföldi pályaudvart vagy a Móricz Zsigmond körteret - olvasható a közleményben.

Korábban Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli HÉV megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, az ellenzéki párt szerint  több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a HÉV megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!