Az új ellenőrzési rendszer kiszűri az áruk fiktív szállítmányozásával összefüggő visszaéléseket, amelyek milliárdos károkat okoznak az államnak és a tisztességesen adózó vállalkozásoknak.
A munkabizottságban a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Belügyminisztérium, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Német-magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete képviselteti magát.
Az áruk mozgásának nyomon követését lehetővé tevő „elektronikus fuvarlevél” bevezetésére azért van szükség, hogy az adóhatóság megakadályozza a szállítmányok fiktív utaztatását. Az új rendszer minden eddiginél hatékonyabb ellenőrzést tesz lehetővé a hatóságok részére.
A tisztességes kereskedők, fuvarozók elemi érdeke az illegális piaci szereplők kizárása a piacról, ezért jövőre minden vállalkozásnak a szállításhoz kapcsolódó adatokat (áru megnevezése, mennyisége, feladó/átvevő, szállító jármű rendszáma, stb.) egy központi elektronikus rendszerben még a fuvarozás előtt rögzítenie kell. Az új rendszerrel jelentősen csökkenhetnek a visszaélések, és tovább fehéredik a gazdaság.
Az elektronikus fuvarlevél részletszabályait meghatározó végrehajtási rendelet tervezetét a NAV honlapján véleményezhetik az érintettek jövő héttől.
mfor.hu