3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folynak a fővárosi elővárosi vasútvonalak és a hozzájuk kapcsolódó pályaudvarok, megállóhelyek korszerűsítésének, valamint a páneurópai négyes vasúti közlekedési folyosó Gyoma-Békéscsaba-Lőkösháza országhatár szakasz beruházásának előkészületei - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn.

A fővárosi elővárosi vasúthálózat beruházásainak előkészítési költsége mintegy 4,8 milliárd forintot tesz ki, amelyet az Európai Unió strukturális alapjaiból finanszíroznak a Közlekedési Operatív Programban (KÖZOP).

Az elővárosi vasúthálózat fejlesztését szolgáló projektek előkészítése során a munkálatok egyebek mellett a Nyugati pályaudvar és csatlakozó budapesti vonalszakaszaira, továbbá a Rákospalota-Újpest, a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonalszakaszok korszerűsítésére, a Kőbánya-Kispest-Szolnok vonal utasforgalmi létesítményeinek tervezett felújítására, valamint hozzávetőleg ötven helyszínen a vasútvonalakra történő ráhordás feltételeinek kialakítására terjednek ki.

A tervek szerint korszerűsítik, illetve helyenként kétvágányúra bővítik a jelenleg leromlott állapotú vasúti pályákat és felsővezetékeket, a biztosító- és távközlési berendezéseket, az áramellátó rendszereket, megszüntetik a nagy forgalom miatti zavarérzékenységet, bővítik a forgalmi és megállóhelyi kapacitásokat.

Korszerűsítik az állomások, megállóhelyek személyszállítási infrastruktúráját, megteremtve az esélyegyenlőség feltételeit. A tervezett beruházások keretében várhatóan megújítják a peronokat, a térvilágítást, korszerűsítik az utasok tájékoztatását, valamint P+R parkolókat, kerékpártárolókat és buszöblöket, buszmegállókat építenek ki.

A tervezésben a közbeszerzéssel kiválasztott VITECO Kft., a VITECO Kft. és FŐMTERV Zrt. alkotta konzorcium, az UNITEF-RING konzorcium és a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. vesz részt. Az előkészítés várhatóan 2012 végére zárul le.

A NIF tájékoztatása szerint zajlik a páneurópai négyes vasúti közlekedési folyosó Hegyeshalom-Budapest-Szolnok-Lőkösháza szakaszának korszerűsítése is, amelyen belül utolsó fázisként a Gyoma-Békéscsaba-Lőkösháza országhatár szakasz fejlesztésének előkészítése folyik.

Az előkészületi munkálatok költsége mintegy 2,8 milliárd forint, amelynek nagy része az Európai Unió Kohéziós Alapjából származik a KÖZOP-ban.

A tervek szerint Gyomától Békéscsabáig a meglévő vágányokat átépítik, Békéscsabától Lőkösházán át az országhatárig új második vágányt terveznek 160 kilométer óránkénti sebességgel. Átépítik, illetve teljesen felújítják a békéscsabai állomás műemléki épületét, valamint megépíthetnek három állomáshoz kapcsolódó és egy közúti aluljárót, valamint egy közúti felüljárót is, továbbá több gyalogos-kerékpáros aluljárót.

A tervek elkészítésében a Roden Kft., a MÁVTI Kft., R-Traffic Kft., valamint a Főmterv Zrt.. vett részt, a cégeket a NIF közbeszerzéssel választotta ki.

Az előkészítési munkálatok a tervek szerit 2011 végére fejeződnek be.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!