2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a Rolls-Royce messze nem a tömegautók, sőt nem is az általunk ismert prémiumkategóriások ligájában játszik, úgy tűnik, hogy az autópiac magára találásával a gyár termékeire is megnőtt a kereslet.

Közel negyedével nőttek a Rolls-Royce eladásai világszerte 2014 első 9 hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest. A BMW tulajdonában lévő cég ugyanis 2 859 személyautót értékesített szemben a 2013-as 2 300 darabbal. A márka kínálatába jelenleg 3 modell, illetve modellcsalád tartozik: a Wraith kupé, a Ghost limuzin, illetve a Phantom, amely a limuzin mellett kupé és cabrio változatban is kapható.

Nem zárták rosszul az első három negyedévet a BMW eladások sem. A bajor gyártó 9,1 százalékkal több kocsit értékesített a globális piacon mint 2013 szeptemberéig. Ez 1,53 millió személyautót jelent. Nagyon erőteljesen húzta a számokat az új X5-ös, amelyből 105 ezer talált gazdára idén, szemben a tavalyi 78 ezerrel, vagyis a felső kategóriás terepjáró 34 százalékkal nőtt. A 3-as sorozat 3,7, az 5-ös pedig 2,8-al emelkedett. Hogy a cég legújabb modellje, a 2-es Active Tourer, amellyel egyébként egy új kategóriába, a kis egyterűek közé is beléptek hogyan muzsikál majd, még nem lehet tudni, lévén az értékesítés csak szeptemberben kezdődött.

Kattintásra galéria nyílik!

A gyártó több mint 10 ezer elektromos i3-ast és 341 i8-ast tudott eladni az idén, bár ez utóbbinak csak a nyáron kezdődött az értékesítése, tehát az eladási volumen még nem igazán tükrözi, hogy mekkora kereslet lesz a cég felső kategóriás elektromos kupéjára.

A csoport feketebáránya a Mini, amely a gazdasági felívelés idején is elég masszív visszaesést produkált, egészen pontosan 7,5 százalékosat az első 9 hónapban. A cég a közleményében a modellváltást teszi felelőssé a mínuszért, amely természetesen hathat az eladásokra, de talán egy ekkora mértékű visszaesést nehezen magyaráz. Mindenesetre ha csak a szeptemberi számokat nézzük, akkor valóban 1,8 százalékkal emelkedtek az eladások.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!