Franciaország maradt a turisták első számú úti célja tavaly, az Egyesült Államok és Spanyolország szinte azonos eredménnyel került a rangsor elejére.
Arnold Schwarzenegger kitakar egy turistacsoportot az Eiffel-toronynál, igaz, nem 2016-ban, hanem idén (Pantip)
Az ENSZ szakosított szervezete, a Turisztikai Világszervezet adatai szerint tavaly 82,6 millióan látogattak el Franciaországba, a turisták száma valamivel több mint 2 százalékkal csökkent 2015-höz képest.
A második helyezett Egyesült Államokban 75,61 millió turista járt, számuk 3 százalékkal csökkent az előző évhez képest. Spanyolországot viszont több mint 10 százalékkal több látogató, 75,56 millió külföldi utazó kereste fel.
Spanyolország az utóbbi két évben részben annak köszönheti a turizmus virágzó fejlődését, hogy az utazók egy része kerüli az olyan korábban kedvelt célpontokat, mint Egyiptom vagy Törökország, illetve a merényletek által sújtott nagy európai városok.
Kína (59,3 millió turista) és Olaszország (52,4 millió látogató) került a negyedik és ötödik helyre, csakúgy mint 2015-ben. Nagy-Britannia a hatodik helyen futott be, majd Németország, Mexikó, Thaiföld és Törökország következik.
A turizmusból származó bevételek rangsorában viszont messze az Egyesült Államok vezet, az idegenforgalom tavaly 206 milliárd dolláros bevételhez juttatta az észak-amerikai országot. Ehhez képest messze lemarad még a második helyezett Spanyolország is a nagyjából 60 milliárd dolláros bevétellel, amelynek értéke 6,7 százalékkal emelkedett 2015-höz képest.
Thaiföld és Kína után Franciaország csak az ötödik helyre került 42 milliárd dollárral, míg Nagy-Britannia négy helyet zuhant, a 34 milliárd dollár csak a hetedik helyre volt elég. A lecsúszás részben azzal magyarázható, hogy az angol font árfolyama jelentősen csökkent a dollárhoz képest az európai uniós tagságról tavaly júniusban tartott népszavazás után.
MTI