2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordult több taxis érdekképviselet és fuvarszervező, hogy haladéktalanul hirdessék ki azt a kormányrendeletet, amely meghatározhatná a diszpécserszolgálatok feltételrendszerét és az egységes ellenőrzést biztosíthatja.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke budapesti sajtótájékoztatón kedden azt mondta, hét éve próbálnak egyeztetni egymással és az illetékes minisztériummal is., Időközben azonban megjelentek olyan "megoldások", mobiltelefonos alkalmazások, amelyet minden rendeletet figyelmen kívül hagyva működnek és kárt okoznak Magyarországnak és a taxisoknak is - utalt egyebek mellett az Uberre és a Wundercarra.

A taxisok  összeállítottak ugyan egy olyan rendelettervezetet, amelyet mindenki támogatott, de a kormány nem döntött a kérdésben, ezért fordulnak most Orbán Viktor miniszterelnökhöz, hogy mihamarabb kihirdessék azt ki. Hangsúlyozta: nem az a cél, hogy a közösségi fuvarszervezőket kiszorítsák a piacról, hanem az, hogy betartassák velük a személyszállítási szabályokat. Metál Zoltán kérdésre válaszolva közölte: a taxisok megkérték az engedélyeket a pénteki demonstrációra, de még nem dőlt el, hogy megtartják-e a tüntetést.

Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára azt mondta, nincs konkrét kimutatás arról, hogy a közösségi fuvarszervezők megjelenése mekkora bevételkiesést okozott a taxisoknak. Az elfogadás előtt álló kormányrendelet-tervezet ugyanabba a tevékenységi körbe sorolja a közösségi fuvarszervezőket, mint a taxisokat.

Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke azt hangsúlyozta, hogy a taxisoknak a rendelet minden pontját be kell tartaniuk, megfelelő eszközöket kell beruházniuk, de ezt egyre kevésbé tudják vállalni, mert az Uber és a Wundercar nagy szeletet hasít ki a piacból. Azzal, hogy a közösségi szervezők nem szereznek engedélyt, nem ruháznak be, olyan versenyelőnybe kerülnek, amivel a taxisok nem képesek behozni. Hozzátette: megtették a szükséges jogi lépéseket, de ezek részleteiről nem nyilatkozott.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!