Az uniós források jelentős része közlekedésfejlesztésre fordítható, és nekünk bőven vannak ilyen terveink - fogalmazott a főpolgármester, megjegyezve, ez az összeg több mint a főváros egész éves költségvetése.
Megemlítette: a 3-es metró infrastruktúrájának teljes felújítására ebből 125 milliárd forintot kaptak. A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárdot, a Külső Bécsi úti villamosra (a Vörösvári úttól az esztergomi vasútvonal új megállójáig) 11 milliárdot, az 1-es villamos meghosszabbítására az Etele térig 8,5 milliárd forintot fordíthatnak.
A 4-es metró kelenföldi végpontjánál kialakítandó mellett "további P+R parkolók megépítésére is lesz 2 milliárd forint, ez ugyanis előfeltétele a Demszky-féle városvezetés által vállalt dugódíj bevezetésének" - jelezte Tarlós István az interjúban.
Szerepel a listában több nagyon jelentős környezetvédelmi beruházás is: a hulladékfeldolgozó és iszapégető újabb művének kialakítása 50 milliárd, a rákospalotai égetőmű turbináinak javítása és kazáncserék 7,5 milliárd, a Fővárosi Vízművek elavult azbesztcement főnyomócsöveinek cseréje 28 milliárd forinttal. A Római-part és a csillaghegyi öblözet árvízvédelmére, valamint a Margitsziget-program folytatására is jut 10-10 milliárd forint - sorolta Tarlós István.
MTI