2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós piac alacsony teljesítményében azonban benne lehet, hogy most májusban kevesebb munkanap volt.

Az Európai Unió autópiaca 1,3 százalékkal nőtt májusban éves bázison, amely a legalacsonyabb szám azóta, hogy a válság óta magára talált a szektor. Ez ugyanakkor részben annak tudható be, hogy májusban kevesebb munkanap volt, így az értékesítésre is kevesebb idő jutott. Ahogy arról mi is írtunk, a VW is így kommentálta nem túl szívderítő májusi eredményeit.

Ennek tudatában nem is lehet nagyon csodálkozni azon, hogy számos márka visszaesését kellett, hogy elkönyveljen. Többek között a WV csoport autói (kivéve a Porsche, a Bentley és a Lamborgnini), a Peugeot, a Citroen, a Ford, az Opel, a Toyota és a Volvo - derül ki az ACEA adataiból.

Nőni tudott ugyanakkor a Renault, a Fiat, a BMW, a Mercedes, a Jaguar, a Land Rover, a Nissan, a Hyundai és a Kia is. Számunkra pedig külön öröm, hogy a Suzuki 13,7 százalékkal több kocsit adott el, vagyis elkezdték venni az esztergomi gyár termékét.

Kattintásra galéria nyílik!

A május nem csak a gyártók, de az országok szerinti bontásban is produkált „furcsaságokat”. Például a német piac 6,7 százalékkal, a francia pedig 3,5-tel esett vissza. Így egyébként a magyar 2,2 százalékos növekedés is más megvilágításba kerül.

Jato Dynamics a hónap elején 1,9 százalékot közölt, amely eltérés módszertani okokra vezethető vissza. Aki egyébként rendszeresen olvassa az mfor-t, annak feltűnhet, hogy a gyártók által közölt számok eltérhetnek az autóipari elemzőcégek, illetve szervezetek adataitól. Ennek oka a módszertan mellett a forgalomba helyezés és a nagykereskedelmi értékesítés közötti különbség.

Az első 5 hónap növekedése 6,8 százalék

A január-májusi adatok továbbra is az autópiac komoly növekedését jelzik. A nagyok közül a Renault diktálja a leggyorsabb iramot 11,4 százalékkal. Ezzel egyre inkább behozhatatlan előnyre tesz szert az Opel előtt, amely 5 százalékkal bővült éves bázison.

A prémium szegmensben most úgy tűnik, hogy az Audi stabilan tartja első helyét, bár növekedése elmarad a másik két német gyártóétól. Érdekeség, hogy az első 5 hónap adatai alapján a Mercedes 137 darab (!) autóval átvette a vezetést a BMW-től. A Volvo 7,3 százalékkal nőtt, ami szép teljesítmény, bár a márka globálisan igen nagy gondban van.

Kattintásra galéria nyílik!

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!