Az Európai Unió autópiaca 1,3 százalékkal nőtt májusban éves bázison, amely a legalacsonyabb szám azóta, hogy a válság óta magára talált a szektor. Ez ugyanakkor részben annak tudható be, hogy májusban kevesebb munkanap volt, így az értékesítésre is kevesebb idő jutott. Ahogy arról mi is írtunk, a VW is így kommentálta nem túl szívderítő májusi eredményeit.
Ennek tudatában nem is lehet nagyon csodálkozni azon, hogy számos márka visszaesését kellett, hogy elkönyveljen. Többek között a WV csoport autói (kivéve a Porsche, a Bentley és a Lamborgnini), a Peugeot, a Citroen, a Ford, az Opel, a Toyota és a Volvo - derül ki az ACEA adataiból.
Nőni tudott ugyanakkor a Renault, a Fiat, a BMW, a Mercedes, a Jaguar, a Land Rover, a Nissan, a Hyundai és a Kia is. Számunkra pedig külön öröm, hogy a Suzuki 13,7 százalékkal több kocsit adott el, vagyis elkezdték venni az esztergomi gyár termékét.
A május nem csak a gyártók, de az országok szerinti bontásban is produkált „furcsaságokat”. Például a német piac 6,7 százalékkal, a francia pedig 3,5-tel esett vissza. Így egyébként a magyar 2,2 százalékos növekedés is más megvilágításba kerül.
Jato Dynamics a hónap elején 1,9 százalékot közölt, amely eltérés módszertani okokra vezethető vissza. Aki egyébként rendszeresen olvassa az mfor-t, annak feltűnhet, hogy a gyártók által közölt számok eltérhetnek az autóipari elemzőcégek, illetve szervezetek adataitól. Ennek oka a módszertan mellett a forgalomba helyezés és a nagykereskedelmi értékesítés közötti különbség.
Az első 5 hónap növekedése 6,8 százalék
A január-májusi adatok továbbra is az autópiac komoly növekedését jelzik. A nagyok közül a Renault diktálja a leggyorsabb iramot 11,4 százalékkal. Ezzel egyre inkább behozhatatlan előnyre tesz szert az Opel előtt, amely 5 százalékkal bővült éves bázison.
A prémium szegmensben most úgy tűnik, hogy az Audi stabilan tartja első helyét, bár növekedése elmarad a másik két német gyártóétól. Érdekeség, hogy az első 5 hónap adatai alapján a Mercedes 137 darab (!) autóval átvette a vezetést a BMW-től. A Volvo 7,3 százalékkal nőtt, ami szép teljesítmény, bár a márka globálisan igen nagy gondban van.
mfor.hu