Tarlós István a közlekedésfejlesztési tervekről szólva elmondta, hogy elképzeléseik között szerepel a Lánchíd és a budai Váralagút, valamint a Blaha Lujza tér felújítása, rekonstrukciója is. Tervezik továbbá a fogaskerekű vasút felújítását, illetve a vonal meghosszabbítását mindkét irányba, tehát a Széll Kálmán térig és a Normafáig.
Tarlós István közölte, az előzetes becslések szerint
a Lánchíd és a Váralagút felújítása több mint 18 milliárd forintba, a Blaha Lujza tér rekonstrukciója 1,5 milliárdba, a fogaskerekű vasút fejlesztése körülbelül 23 milliárd forintba kerülne.
"A Blaha Lujza tér felújításától semmiképpen sem kívánunk eltekinteni" - tette hozzá a főpolgármester, aki megjegyezte azt is, hogy a Széll Kálmán tér felújítását úgy végezték el, hogy felkészültek a fogaskerekű vonalának meghosszabbítására. Tarlós István elmondta, hogy a három fejlesztési elképzelés megvalósítására azért lesz lehetőség, mert kormányzati engedéllyel hitelt tudtak felvenni fejlesztési célokra az Európai Beruházási Banktól.
Megújul a pesti Duna-part
Tervezik és szerepel is 50 milliárdos összeggel az európai uniós támogatási listán egy új hulladékhasznosító és iszapégető mű megvalósítása. Kitért arra is: a 4-es metró kihasználtsága még nem megfelelő, ugyanakkor némi javulásra lehet számítani a párhuzamos felszíni közlekedés ritkítása miatt. A főpolgármester jelezte azt is: a dugódíj vagy behajtási díj bevezetése elkerülhetetlen. "Ha 2017 végéig nem vezetjük be ezt a behajtási díjat, akkor abból baj lesz" - fogalmazott Tarlós István.
MTI