4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csepelen épít logisztikai és raktározási terminált a vasúti szállítások lebonyolításával foglalkozó METRANS Danubia Kft., amely a beruházás első fázisában 200 új munkahelyet teremt.

A METRANS Európa egyik vezető kikötő-logisztikai vállalata, a német Hamburger Hafen und Logistik részvénytársaság (HHLA AG) leányvállalata.

A beruházást bejelentő csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: a több tízmillió eurós nagyságrendű beruházás segít abban, hogy Magyarország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává válhasson.

Klaus-Dieter Peters, a HHLA AG elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: meggyőződése, hogy Magyarország jó telephely lesz, az ország fontos csomópont, ezért döntöttek úgy, hogy létrehoznak egy konténerterminált, de később további beruházásokat is terveznek.

Hozzátette: a HHLA AG az észak-európai kikötőket köti össze az adriai térséggel, de a kelet-nyugati tengelyen is mozognak, egészen Isztambulig szállítanak. Magyarország, Budapest mind az észak-déli, mind a kelet-nyugati irány szempontjából jó csomópont.

Az elnök-vezérigazgató elmondta: az építési tervek idén nyáron, vagy legkésőbb szeptemberre elkészülhetnek.

Klaus-Dieter Peters szerint a beruházással ahhoz is hozzájárulnak, hogy további befektetések számára is vonzóvá tegyék Budapestet, hiszen a befektetők számára fontos, milyen az infrastruktúra, hogyan lehet egy telephelyet összekötni a kikötőkkel, illetve a felvásárlópiaccal.

A sajtótájékoztatón kiadott közlemény szerint a csepeli beruházás első fázisában a terminál raktározási területének kialakítása, illetve vágányok, parkolóhelyek és a szociális épület kiépítése zajlik, és egy irodaház megépítését is tervezik a leendő magyarországi központ számára. A terminált a METRANS és a HHLA önerőből finanszírozza - olvasható a közleményben.

Szijjártó Péter kiemelte: Magyarország a felminősítések korát éli, és bebizonyosodott a magyar modell működőképessége is, hiszen megdőlt az a dogma, hogy nem lehet egyszerre munkahelyeket teremteni, és gazdasági növekedést elérni egy fegyelmezett költségvetési politikával párhuzamosan.

A tárcavezető emlékeztetett arra, hogy a magyar gazdaság tavaly 3,6 százalékkal nőtt, és már 14 hónapja 4 milliónál többen dolgoznak és fizetnek adót. A magyar gazdaság ugyanakkor nyitott gazdaság, így az export és a beruházások jelentősen befolyásolják a teljesítményét, és minden eddiginél nagyobb szükség van arra, "hogy külgazdasági oldalról aládúcoljuk a magyar gazdaság növekedési pályáját" - mondta. Szijjártó Péter hangsúlyozta: a kormány célja, hogy minél több munkahelyteremtő beruházást vonzzanak az országba, miközben ezekért a beruházásokért soha nem látott, és egyre élesedő nemzetközi verseny van. Magyarországnak ezért Európa legversenyképesebb üzleti környezetét kell megteremtenie - mondta a miniszter.

Szijjártó Péter szerint az országnak jól kell kihasználnia erőforrásait, amelyek közül az egyik a földrajzi elhelyezkedés: a kormány feladata, hogy ebből hasznot húzzon az ország, ennek érdekében komoly logisztikai, infrastrukturális fejlesztéseket kell végrehajtani.

A METRANS beruházása újabb lépés a felé, hogy Magyarország legyen Európában a kelet-nyugati áruáramlás fő útvonala - vélekedett a miniszter. Mint mondta, Kína új stratégiát hirdetett meg, és kétfajta, egy szárazföldi és tengeri selyemút mentén képzeli el a kereskedelmet. Ez azt jelenti, hogy Kína nyugati feléből szárazföldön érkeznek az exportáruk Európába, a keleti feléből pedig tengeren Pireuszba, majd vasúton Nyugat-Európába.

"Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ennek a két útvonalnak könnyen a metszéspontjába kerülhetünk" - emelte ki Szijjártó Péter, hozzátéve, hogy bár ennek érdekében infrastrukturális és logisztikai beruházásokat kell Magyarországra vonzani, az ország jól áll ebben a versenyben.

A miniszter kitért arra is, hogy a logisztikai és raktározási ágazatban foglalkoztatottak száma 7 százalékkal, több mint 180 ezerre nőtt 2014-ben, és a szolgáltatások exportjának negyede a logisztikai ágazatból származott. Tavaly Magyarországon összesen 280 millió tonna árut szállítottak, ebből 50 millió tonnát vasúton.

Borbély Lénárd, Csepel polgármestere a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: Csepel régi ipari hagyományokkal rendelkezik, az iparfejlesztés, munkahelyteremtés fontos a kerületben. A METRANS jó döntést hozott, amikor Csepelt választotta, és örömmel fogadnak minden olyan beruházást, amely élénkíti a gazdaságot.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!