Tasó László elmondta, ilyen gyorsforgalmi úthossz mellett a hálózatsűrűség ezer négyzetkilométerre vetítve 22,5 kilométer lesz, ami jóval magasabb, mint a mostani 16,63 kilométeres uniós átlag. Ez az adat 2000-ben Magyarországon még csak 5,7 kilométer volt - jegyezte meg.
A kabinet 2022-ig 2463 milliárd forintot akar közútfejlesztésre fordítani, ebből az összegből 1279 milliárd forint hazai forrás lenne - közölte Tasó László.
Ezek a legviccesebb autódekorációk
Az NFM államtitkára a felújított Újfehértó és Nagykálló közötti útszakasz ünnepélyes átadását követően az MTI-nek elmondta, eddig 1476 kilométer gyorsforgalmi út épült meg, a meglévő hálózatot további hatszáz kilométer hosszú gyorsforgalmi szakasszal, illetve az M44-eshez hasonló gyorsutakkal, kétszer kétsávos és kétszer egysávos főutak megépítésével szeretnék bővíteni. Ezzel Európa átlagát elérjük, sőt, meghaladjuk 2022 végére - fogalmazott Tasó László.
Az államtitkár közlése szerint jövőre 100 milliárd forint jut az egyszámjegyű, valamint az alsóbbrendű utak rekonstrukciójára. Ebben az évben 69 milliárd forintot fordítottak a komplex útfelújítási programra, amelynek munkálatai nagyrészt már lezárultak, a szakemberek országosan még tíz helyszínen dolgoznak.
A beruházások nagyobb része 2016 november végére befejeződik - tette hozzá. A 4912. számú, 13 kilométeres Újfehértó és Nagykálló közötti útszakasz felújítására uniós és hazai forrásokból több mint 1,1 milliárd forintot fordítottak.
MTI