Az egy évvel korábbitól 1,6 százalékkal maradt el a kiskereskedelmi forgalom, miután májusban 3,7 százalékkal csökkent, szintén változatlan áron. A német lakosság fogyasztási kedve, illetve képessége-lehetősége a válság előtt sem volt jobb: tavaly júniusban 1,5 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest, és 4,0 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Az elemzők korábban abban reménykedtek, hogy a lakossági fogyasztás növekedése esetleg fékezheti az idénre várt gazdasági visszaesést Németországban, mások viszont rámutatnak, hogy a növekedés jobbára a kormány autóvásárlásokat ösztönző "roncsprémium" programjának köszönhető, és ha a program kifut, akkor nem tudni, mi lesz a növekedéssel. Megint mások úgy vélik, a kiskereskedelmi forgalom növekedése abból is származhatna, hogy a válság közepette az emberek elhalasztják a nagy értékű, nagy hitelfelvétellel járó beruházásokat - például az ingatlanvásárlást -, így viszonylag többet szánhatnak kisebb értékű, napi vásárlásokra, és ez az irányzat hosszabb távon is érvényesülhet.
Az első negyedévben a német hazai össztermék (GDP) a második világháború óta nem látott mértékben, 3,8 százalékkal elmaradt az előző negyedévitől, és 6,9 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál is.
MTI/Menedzsment Fórum