A vállalat közlése szerint az utasoldali légzsákok elrepedtek, mikor azokat szándékosan működésbe hozták régebbi autók leselejtezése közben. A Toyota nem értesült az esetleges hibához köthető személyi sérülésről vagy halálesetről, a mostani visszahívást elővigyázatossági okokból rendelte el.
A visszahívás a 2002 szeptembere és 2003 decembere között gyártott Corollákat érinti, valamint az ugyanekkor gyártott Noah, Voxy, Mark II és Will típusú autókat.
A hibás légzsákokat a japán Takata cég gyártotta, amely miatt már világszerte 14 millió járművet hívtak vissza, ebből 8 milliót az Egyesült Államokban. Az alapvető probléma, hogy a Takata légzsákjai olyan erővel fújódnak fel az ütközés közben, hogy gyakorlatilag szétrobbantják a légzsák körüli tároló rekeszeket, és a törmeléket az utastérbe lövik. A gyanú szerint a magas páratartalmú levegőnek való huzamosabb kitettség miatt túl gyorsan égnek el azok a vegyszerek, amelyek segítik a légzsákok felfúvódását, ez okozza a meghibásodásokat. A hibás légzsákok eddig legalább öt halálesetet és több tucat sérülést okoztak világszerte.
Az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat az egész Egyesült Államokra kiterjedő visszahívást sürget, mivel az eddigiek csak a déli államokat érintették, ahol magasabb a páratartalom.
A Takata vizsgálatot folytat az ügyben és továbbra is azt állítja, hogy biztonságosak a légzsákjai. A cég szerint Amerikában az országos méretű visszahíváshoz nem állnak rendelkezésre tudományos bizonyítékok.
MTI