A lap szerint átrajzolhatja a médiapiacot az a jogszabályi változás, amely lehetővé teszi a televíziós médiaszolgáltatóknak, hogy egyszerre pénzt kérjenek a kábelen való terjesztésért, miközben megjelenhetnek bármely ingyenes tévéplatformon - műhold, IP, földfelszín -, például az Antenna Hungária (AH) Zrt. MinDig TV-kínálatában. A korábbi gyakorlat ezt a vegyes modellt kizárta, eddig két egymás mellett élő finanszírozási modell működött: az egyik szerint a médiaszolgáltatók műsordíjat kaptak a kábelszolgáltatóktól - amelyek aztán ezeket a tartalmakat előfizetési díj fejében kínálták az ügyfeleknek -, a másik modell pedig az ingyenességre épült, amikor a csatorna fizetett a szolgáltatónak a műsorteljesítésért, amely tartalomhoz ingyen juthatnak a nézők.
Az új, vegyes modell révén a kisebb vagy közepes csatornák - amelyek ma kábelen vagy fizetős műholdas kínálatban, ebből fakadóan korlátozottan érhetők el - egyszerre országossá nőhetik ki magukat.
MTI