2p

A gazdasági válság miatt a magyar nagyvállalatok 10-20, de esetenként akár 50 százalékkal is kevesebbet költenek informatikai (IT) hálózatuk működtetésére és fejlesztésére, mint korábban, ugyanakkor alapvető elvárásuk, hogy a cégen belül az informatikai szolgáltatás szintje ne csökkenjen.

Rejtő Barnabás, a HP Magyarország hálózati megoldások üzletágvezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a vállalatok informatikai részlegei eltérő módon reagálnak az új helyzetre. Egyes cégek a már meglévő, de eddig tartalékolt hardvereket üzemelik be, míg mások az informatikai szolgáltatóktól igénybe vett megoldások díjainak csökkentésével, illetve a szolgáltatások visszafogásával próbálnak meg kijönni a korábbinál kisebb költségvetésből.

Rejtő Barnabás kifejtette: a nagyvállalatok általános magatartása, hogy az IT beruházási és fejlesztési költségeket (CAPEX) drasztikusan visszafogják, s eszközt szinte nem is vásárolnak. Ha mégis, csak akkor, ha a beruházás nagyon gyorsan, két-három éven belül, de lehetőleg még adott éven belül megtérül.

Hasonlóan visszavágják a mindennapi működtetési kiadásokat (OPEX) is, de elvárják, hogy az IT-rendszerek ugyanúgy funkcionáljanak, mint korábban. Ezért cégek IT-részlegei kevesebbet költenek szolgáltatásra is, s például a rendszerek hibáinak javítását jóval olcsóbban, s már nem 4 órán, hanem 24 órán belül kérik.

A válság egyik pozitív hatása, hogy nagyon sok ügyfél végre felméreti, milyen, s mekkora kapacitású telekommunikációs, adatátviteli hálózata, IT-rendszere van, s ehhez igazítja esetleges fejlesztéseit. Ez azért is költséghatékony, mert korábban sok olyan megoldást megvettek, amikre nem is volt igazából szükségük.

Rejtő Barnabás elmondta, a cégek egyelőre nem nyilatkoznak arról, meddig tart a költségek visszafogása, többségük ugyanis ezekben a hetekben és hónapokban a túlélésért küzd.

A HP Magyarország tapasztalatai szerint megváltoztak az adatkommunikációval kapcsolatos elvárások is. A vállalatok minél gyorsabb adatátvitelt szeretnének, de sokszor hiába növelik a sávszélességet, a rendszer ugyanolyan lassú marad.

A több telephelyes vállalatoknál a másik jellemző elvárás az adatközponti centralizáció, amelynek során a végpontokról a központba kerülnek át az IT infrastruktúra elemei, például a szerverek, a tárolók, ahol jobb kihasználással szintén költségelőnyre lehet szert tenni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!