2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Várhatóan a jövő év elején írják ki a közbeszerzési eljárást a Budapest-Kelenföld-Tárnok közötti vasúti vonalszakasz pálya-felújítási-, valamint a Kelenföld-Székesfehérvár közötti szakasz biztosítóberendezéseinek a munkáira - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).

A munkálatok a páneurópai V. közlekedési korridor részét képező Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár közötti vasútvonal fejlesztésének részeként valósulnak meg a Közlekedési Operatív Program részeként, a Kohéziós Alap részfinanszírozásával. A projekt keretében fejlesztik a vasúti infrastruktúrát, növelik a pályaszakasz kapacitását és a biztonságát.

A fejlesztés mintegy bruttó 120 milliárd forintba kerül, amelynek 15 százalékát hazai, 85 százalékát pedig európai uniós forrásból fedezik.

A projekt keretében a tervek szerint átépítik, s óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre teszik alkalmassá a meglevő pályát Kelenföld és Tárnok, valamint Tárnok és Székesfehérvár között, és korszerű biztosítóberendezési és távközlési rendszert telepítenek a Kelenföld-Székesfehérvár közötti pályaszakaszon.

Az új biztosítóberendezés kiegészítéseként az európai uniós elvárásoknak megfelelő ETCS2 vonatbefolyásoló biztonsági rendszert is telepítenek, valamint részben felújítják a kelenföldi állomást.

A tavaly márciusban megkezdődött munkálatok jelenleg a Tárnok-Székesfehérvár közötti szakaszon folynak. A közbeszerzési eljárás keretében már kiválasztott kivitelező az SZCKM-2008 konzorcium, amelynek vezetője a Szentesi Vasútépítő Kft., tagjai pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.

A szakasz felújítása a tervek szerint 2012. végére fejeződik be. A munkálatok során felújítják a vasúti pályát és az alépítményt, valamint a felsővezetéket. A kijelölt állomásokon biztosítanak 750 méter hasznos vágányhosszt, elvégzik az állomások felújítását, akadálymentesítését, továbbá aluljárókat, peronokat építenek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!