4p

Saját bevallása szerint döntően a szabadpiacról él a vállalat. Ahol fő megrendelői között továbbra is sok a NER-es vállalkozás.

Csoport szinten 360 milliárd forintos bevételt ért el tavaly a Market és tagvállalatai, az anyacég, a Market Építő Zrt. adózott eredménye pedig megduplázódott - közölte lapunkkal a vállalat. A pontos kimutatást várhatóan csak a hónap legvégén teszik közzé, de néhány adatot szerdán is nyilvánosságra hoztak. Például azt, hogy az anyacég 2020-as bevétele tavaly nem kicsit, több mint 106 milliárd forinttal nőtt a tavalyelőtti 183 milliárd forint után. Ez a nagyságrend a magyar magasépítési piac vezető, kiemelkedő vállalkozásává emelte a Marketet.

A Népligeti csarnok egymaga 100 milliárd forintos projekt volt. Fotó: MTI
A Népligeti csarnok egymaga 100 milliárd forintos projekt volt. Fotó: MTI

Az anyacégen kívüli csoporttagok 71 milliárd forintos forgalmából 7 milliárd forintot realizáltak külső piacokon, a fennmaradó 64 milliárd forintot a csoporton belüli feladatokra allokálták az érintett társaságok.

A Market elismerte, hogy a járvány miatt a 2020-as évben a munkák lelassultak, és ez látszott a bevételen is. Az akkor elmaradt pénzek áthúzódtak 2021-re, ezért is ugrott meg ennyire a forgalom. A forgalomra vetített adózott eredmény a 2020-as 9,3 százalékról 2021-re 12,5 százalékra emelkedett, az adózott nyereség 36,5 milliárd forint lett. Nominálisan a 2020-as 17,43 milliárd forint tehát megkétszereződött. A cég szerint ez főleg a digitalizációnak, az adatelemzésnek és a számos, hatékonyságjavító intézkedésnek köszönhetően alakult így. 

Még nem tudni, hogy ebből a gigantikus adózott profitból mennyit tesznek el eredménytartalékba, de gyaníthatóan nagyobb részét - számítva a gazdaság visszaesésére. Tavaly a 2020-as 17,43 milliárd forintos adózott nyereséget az utolsó fillérig oda tették, s ennek terhére fizettek 5,7 milliárd forintos osztalékot. Elképzelhető, hogy idén hasonlóan cselekednek. 

A Market a forgalmát a hazai piacon folytatott magasépítési tevékenységből érte el 2021-ben is. Átlagosan 36 projekten dolgozott egy időben, de összesen 68 db projekten zajlott építkezés a Market szervezésében. A projektek zömét, 62 db-ot a szabadpiacon realizálta a vállalat, ezen felül 6 db közbeszerzési feladatban vállalt kivitelezői szerepet. A forgalom döntő hányada, 81,5 százaléka a szabadpiacról jött, itt is emelkedés volt az előző év közel 75 százalékához képest.

"A közbeszerzések aránya a korábbi évekhez képest kimagasló, 18,5 százalékos szintet ért el, főként az MVM Dome év végi befejezése miatt"- közölte a vállalat. 

A Market annyira beágyazódott a hazai építési piacba, hogy a nagyvállalatok szinte csak vele építtetik saját székházaikat. Így tett évekkel ezelőtt a Telekom, és most a MOL és az OTP is. Ezek közül a MOL irodaháza az igazi nagy dobás és nem csak a mérete miatt, hanem azért is, mert a Market ezt kísérleti terepnek használja új munkaszervezési módszereinek kipróbálására.

Sokatmondó, hogy a cég idén már nem a mérhetetlen növekedésre helyezi a hangsúlyt. Ezt nem is nagyon teheti, mert kifutnak a nagy állami beruházások és a magánszektor rendelésállománya is erősen csökkent. Tehát a mennyiség helyett, inkább arra szeretne összpontosítani, hogy javuljon a versenyképessége (magyarul költséghatékonyabb legyen a gazdálkodás) és biztonságos legyen a teljesítménye. 

A csoport ingatlanfejlesztő tagja, a Property Market Kft. a harmadik a hazai ingatlanfejlesztői piacon. Tavalyi bevétele 2,3 milliárd forint volt, adózott eredménye 847 millió forintot tett ki. Fejlesztési portfoliója jelentősen bővült, a covid előtt 7, jelenleg 26 projekt fejlesztése zajlik, vagy már befejeződött. Ezzel párhozamosan a szakértői létszám is megduplázódott, jelenleg 50 fő. Aktív projektjeinek értéke tavaly elérte az 500 milliárd forintot, ami több mint 500 ezer négyzetmétert jelent 26 épületben. Ezek közül 16 lakóépület, 7 iroda és 3 hotel. Passzív portfóliójában további 500 milliárdos, 27 épületre vonatkozó, 500 ezer négyzetméternyi fejlesztési potenciál van, mindegyikre fejlesztési szerződéssel rendelkezik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!