3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BKIK mellett működő Budapesti Békéltető Testülethez több mint 8 ezer megkeresés érkezett 2018-ban.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (BBT) közzétette a 2018-as évről szóló jelentését, melyből kiderül, hogy milyen ügyekben fordultak vitarendezésért a testülethez a vásárlók. Mint a statisztikából kiderül, főleg a közlekedési, a postai és a távközlési szolgáltatások miatt elégedetlen fogyasztók keresték meg a testületet, ami pedig a termékek palettáját illeti, leginkább a lábbelik, élvezeti cikkek és dohánytermékek miatt kérték a BBT segítségét.

Könnyebben megoldhatók a vitás ügyek a BBT előtt
Könnyebben megoldhatók a vitás ügyek a BBT előtt

A testület minden eddiginél sikeresebb évet zárt 2018-ban, a fogyasztóvédelmi békéltetés egyre népszerűbb Magyarországon - kezdi beszámolóját a BBT. Tavaly 8546 megkeresés érkezett hozzájuk, ebből közel 3000 alkalommal fogyasztóvédelmi tanácsot, a többi esetben pedig a békéltető testületi eljárás lefolytatását kérték. A BBT szerint "rendkívül pozitív tendenciát mutat, hogy 2018-ban elenyésző számban mutatkozott szükségesnek a megyeszékhely szerinti járási fogyasztóvédelmi hatóság értesítése" az együttműködési kötelezettséget megsértő vállalkozásokról", akikre ilyen esetben fogyasztóvédelmi bírságot szabnak ki.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

Az összeállításból megtudjuk, hogy a fogyasztók jellemzően milyen ügyekben fordultak a BBT-hez. A legtöbb fogyasztói jogvita a kereskedelmi ügyekben indult el, ezt követi az egyéb - ide tartozik például a hírközlési - szolgáltatás, a harmadik helyen pedig a közszolgáltatások vannak:

  • 2671 kereskedelmi ügy indult, ahol a fogyasztóknak a hibás termékekkel, és emiatt a szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve az internetes vásárlással akadt fogyasztóvédelmi problémájuk.
  • 2034 esetben egyéb szolgáltatás miatt fordultak a testülethez, így például az elektronikus hírközlési szolgáltatások - telefon- internet előfizetés - miatt, vagy a parkolási büntetésekkel, autópálya-matricával, repülőjegy-értékesítéssel összefüggő kifogások miatt.
  • 403 esetben a közszolgáltatások voltak fókuszban, mint a villamosenergia és a földgáz.

Ezeken kívül voltak még építőipari és pénzügyi szolgáltatások miatt kezdeményezett tárgyalások is.

A BBT azt is kigyűjtötte, hogy a fogyasztók mire panaszkodtak leginkább tavaly. Az 5739 lezárt ügyből 3068 függött össze valamilyen szolgáltatás igénybevételével. Ezen belül is az ügyek negyedében a légi-, vasúti-, autóbuszos személyszállítás képezte a beadvány tárgyát. Ezt a postai, távközlési szolgáltatások követték.

Az sem maradt titok, hogy mely termékek miatt fordultak a legtöbbször a fogyasztók a testülethez. A lezárt ügyekből összesen 2671 eljárás érintett valamilyen árucikket. Az ügyek közel egyharmadában a lábbelik - sportcipő, bakancs, papucs, utcai cipő - minőségével volt elégedetlen a vásárló. Tizennégy százalékban az egyéb, máshova nem sorolható árucikkel - élvezeti cikkek, dohányáruk, vegyipari termékek - volt kapcsolatos a fogyasztóvédelmi probléma. Harmadik helyen a háztartási gépek csoportja található, mint a mosógép, mosogatógép, hűtőszekrény gáztűzhely, kávéfőző.

Sokat elmond az is, hogy mely termékek esetében fordultak a legritkábban a testülethez. Ide tartoznak a látszerészeti, fényképészeti, optikai eszközök, a gyógyászati termékek, a legkevesebb panasz pedig az élelmiszerek, italok miatt érkezett.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!