3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szervizek szakmai szervezete szerint igenis képesek elvégezni a régi dízelautók tömeges átalakítását. A VW ezt nem tartja reálisnak, de jelezték: együttműködnek egy ilyen programban, amint az megvalósítható lesz, hasonlóan a Daimlerhez. A BMW és az Opel viszont elzárkózik ettől.

Kivitelezhetőnek tartja az idősebb dízelautók utólagos tömeges átalakítását a károsanyag-kibocsátás csökkenése és ezzel a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének az elkerülése érdekében a német autószervizek szakmai szervezete, a ZDK. A ZDK (Zentralverband deutsches Kraftfahrzeuggewerbe e.V.) alelnöke, Thomas Peckruhn a dpa hírügynökségnek adott interjúban rámutatott, hogy korábbi hasonló programok, például a dízelmotorok koromszűrővel való ellátása, valamint a nyolcvanas években a benzines autók katalizátorral való utólagos felszerelése során szerzett tapasztalatok alapján az ágazat fel van készülve a feladat elvégzésére. Véleménye szerint már a jövő évben megkezdődhet a dízelautók tömeges átépítése.

A német kormánypártok a hétfő estétől kedd reggelig folytatott egyeztetésen megállapodtak abban, hogy ösztönzőkkel támogatják az idősebb dízelautók tulajdonosait járműveik átalakításában vagy új modellre cserélésében annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a leginkább szennyezett német nagyvárosokban az autóhasználati tilalom bevezetése. 

illusztráció (MTI)
illusztráció (MTI)

A német autógyártók ígéretet tettek a kormánynak arra, hogy "vonzó prémiumokat vagy árkedvezményt" tartalmazó csereprogramot kínálnak az Euro 4-es és az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók tulajdonosainak. A motorok utólagos átalakításához viszont még hiányzik a német autógyárak beleegyezése. A BMW és az Opel határozottan elutasítja autói utólagos átalakítását, a Volkswagen és a Daimler viszont jelezte részvételi készségét egy átépítési programban - mihelyt rendelkezésre áll a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkező berendezés.

A kipufogógáz-kezelésre szakosodott Baumot vállalat igazgatója, Marcus Hausser a dpa hírügynökségnek elmondta, hogy folyamatban van egy szűrőberendezés engedélyeztetési eljárása a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) német gépjármű-felügyeletnél. "A kormányprogram megadhatja az átépítések megkezdéséhez szükséges utolsó lökést" - mondta. Hozzátette: a Baumot sok éves tapasztalattal rendelkezik és nem lát problémát abban, hogy garanciát vállaljon berendezéseire. "Nagy ködösítés folyik a témában" - jegyezte meg, utalva azokra a médiabeszámolókra, amelyek szerint az autóipar nem lesz hajlandó garanciát vállalni az utólag beépített berendezésekre.

A Baumot igazgatója szerint a dízelmotorok átépítési költsége 1500-2000 euró körül lehet, "ami még csereprémiummal együtt is jóval vonzóbb megoldás lehet számos tulajdonos számára autója új modellre cserélésénél".

Az IG Metall német gépipari szakszervezet üdvözölte a létrejött megállapodást. "A megoldás összességében növeli az ágazatban dolgozók munkahelyének biztonságát amellett, hogy fenntartja a nyomást az alternatív hajtásláncok bevezetésére is" - fogalmazott Jörg Hofmann, a szakszervezet vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy fontos lenne, hogy a külföldi autógyárak is részt vegyenek a programban.

A Volkswagennél egyébként nem mindenki hisz abban, hogy sikeresen átszerelhetők a régi dízelautók. Egy felsővezető néhány nappal ezelőtt egyenesen arról beszélt, hogy ennek nincs realitása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!