3p

Szíjj László az évtized hídépítésére készül Mohácsnál, de arra is jut ideje, hogy új cégeket klónozzon.

A magyar milliárdosok nagyon szeretik, ha minél bonyolultabb és követhetetlenebb a céghálójuk. Így lehet ezzel Szíjj László is, akinek központi vállalata a Duna Aszfalt Zrt., amelynek hivatalos neve Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. Emellett azonban a milliárdos egy másik, Duna Aszfalt Építő Zrt. nevű céggel is rendelkezik. Mostantól azonban még könnyebb lesz összetéveszteni egymással a NER oszlopos tagjának különböző vállalkozásait, ugyanis november elején bejegyezték a:

  • Duna Hídépítő Kft.-t és a
  • Duna Útépítő Kft. is.

Igazából a nevükön kívül nincs túl sok különbség a két új cég között, akár klónok is lehetnének, hiszen egyaránt Tiszakécske a bázisuk, ugyanakkor születtek, valamint ugyazzal a 96 féle tevékenységgel szándékoznak majd foglalkozni a jövőben. Ezeket most nem soroljuk fel, de az útépítés az első, és az erdészeti szolgáltatás az utolsó vállalt szolgáltatásuk.

Szíjj Lászlónak is egyre nagyobb a cégbirodalma
Szíjj Lászlónak is egyre nagyobb a cégbirodalma
Fotó: Duna Aszfalt

Köze lehet a cégalapításoknak ahhoz, hogy Szíjj László cégei építhetik a mohácsi Duna-hidat. Erről legutóbb november végén beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter a baranyai városban.

Az évtized legnagyobb hídépítésére készülünk! Megépítjük a mohácsi Duna-hidat, összekötjük az M6-os autópályát a hercegszántói határátkelővel, és újjáépítjük az utat a Duna-híd és az 51-es között.

– fogalmazott a miniszter.

Ez lesz vélhetően a valaha volt legdrágább Duna-híd. Azt a vg.hu írta meg tavasszal, hogy hárman is ajánlatot tettek az új mohácsi Duna-híd megépítésére, de a nyertes a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. lett: tartalékkeret nélkül nettó 294,96 milliárd forintért vállalta a híd és a kapcsolódó feladatok kivitelezését.

Az egyelőre nem nyilvános, hogy egyáltalán miért építik meg a hidat. Az Átlátszó írt arról november közepén, hogy a mohácsi járásban alig 33 ezren élnek, a közutak forgalma is azt mutatja, hogy kevesen járnak arra. A Magyar Közút adatai szerint az 51-es út Bajától délre kihalt. Ha a mohácsi is megépül, a Duna 60 kilométeres Mohács-Baja-Szekszárd szakaszán három Duna-híd is lesz. A tisztánlátás érdekében közadatigénylésben kérte ki a lap a mohácsi híd megvalósíthatósági tanulmányát az Építési és Közlekedési Minisztériumtól, de azt a választ kapták, hogy a hatástanulmány tíz évig nem nyilvános.

A 100 leggazdagabb magyar című kiadvány 2024-es összesítése szerint Szíjj László a hatodik leggazdagabb magyar 300 milliárd forintra becsült vagyonnal. Ő volt a tulajdonosa a Lady MRD nevű luxusjachtnak, aminek a fedélzetén korábban Mészáros Lőrinc és Szijjártó Péter külügyminiszter is megfordult. A biztos jövő szite borítékolható: a Mészáros Lőrinc és Szíjj László konzorciuma alapította Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022-ben 35 évre nyerte el a hazai gyorsforgalmi úthálózat kezelését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!