Mivel a légiközlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett a pandémia miatt, és bevétele nem valószínű, hogy hamarosan eléri a Covid előtti szintet, nem érdemes extraprofitról beszélni a Wizz Air elnöke, Robert Carey szerint, jelentette a hvg.hu.
„Az utasonként számított adó bevezetése magasabb viteldíjakat jelentene egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges, ennek a vitatása a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is szembemegy”- tette hozzá Carey arra reagálva, hogy a kormány bejelentette, az „extraprofit különadó” a légitársaságok esetében a Budapestről induló járatoknál utasonként 10-15 eurós díjat jelentene a földi kiszolgálást biztosító cégre nézve, amelyik ezt továbbháríthatná a légitársaságokra, akik pedig szintén továbbhárítanák ezt - mint a fenti nyilatkozatból kiderül - az utasok pénztárcájára.