1p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az extraprofittal kapcsolatos érvelés „a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is szembemegy” a cég szerint.

Mivel a légiközlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett a pandémia miatt, és bevétele nem valószínű, hogy hamarosan eléri a Covid előtti szintet, nem érdemes extraprofitról beszélni a Wizz  Air elnöke, Robert Carey szerint, jelentette a hvg.hu.

„Az utasonként számított adó bevezetése magasabb viteldíjakat jelentene egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges, ennek a vitatása a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is szembemegy”- tette hozzá Carey arra reagálva, hogy a kormány bejelentette, az „extraprofit különadó” a légitársaságok esetében a Budapestről induló járatoknál utasonként 10-15 eurós díjat jelentene a földi kiszolgálást biztosító cégre nézve, amelyik ezt továbbháríthatná a légitársaságokra, akik pedig szintén továbbhárítanák ezt - mint a fenti nyilatkozatból kiderül - az utasok pénztárcájára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!