A megállapodásban a kormány azt vállalta, hogy a gázolaj jövedéki adótartalmából visszaigényelhető összeget 10 forintra emeli, bevezetik a minimális szolgáltatási díjat, harmadrészt pedig, hogy maximalizálják az alvállalkozók számát.
A minimális szolgáltatási díj három alaptípusa: a minimális szolgáltatási alapdíj - amely a megtett útra járó úthasználati díj háromszorosa -, emellett meghatározzák a rakodási és raklap válogatási díjat, amelynek a minimum összege bruttó 10 795 forint, valamint az állásidőre járó állásdíjat, amely legalább bruttó 8636 forint.
Ezért az aláírók - a fuvarozási szektor meghatározó szereplői - vállalták, törekedni fognak arra, hogy Magyarország területén lévő töltőállomásból vételezzék az üzemanyagot, csökkentik a járműflottáik átlagéletkorát, és továbbra is versenyképes, jó minőségű flottával dolgoznak, valamint technológiai fejlesztéseket hajtanak végre. A kormány a napidíjat a belföldi működésnél 3000-ről 9000 forintra, külföldi kiküldetésnél pedig 60-ról 85 euróra emelte a fuvarozóknál.
A szektor jelenleg a bruttó hazai hozzáadott érték 5 százalékát adja, ezt az értéket a kormányzat 2030-ra 10 százalékra kívánja emelni. Ez annak a következménye, hogy az országban az exportot szeretnék felpörgetni, és cél, hogy a magyar árut magyar vállalkozások szállítsák el - ismertette a miniszter.
Barna Zsolt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke hangoztatta, hogy a mai nappal egy hosszú út fordulópontjára érkezett a szakma. Füle László, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének elnöke elmondta, nagy lehetőség számukra ez a megállapodás, amellyel ebben a nehéz, gyorsan változó piaci környezetben támogatást kapnak. Azon dolgoznak majd, hogy a több mint 4000 tagjuk ki tudja használni a megállapodásban rejlő lehetőségeket. (MTI)