3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Balásy Gyula tulajdonában álló Media Dynamics Kft. nyerte meg a fővárosi közműholding által álláshirdetési felületek vásárlására kiírt közbeszerzési eljárást. A nettó 70 millió forintos tétel aprópénznek tűnik a kormánykommunikáción elnyert tízmilliárdos tenderekhez képest.

Nettó 70 millió forintért hirdetheti a Budapesti Közművek Zrt. álláshirdetéseit a Balásy Gyula tulajdonában álló Media Dynamics Kft. – derül ki az uniós közbeszerzési értesítő szerdai számából. A hirdetmény értelmében a kormányközeli üzletember cége a fővárosi szolgáltató folyamatos, illetve kampányszerű toborzásaihoz kapcsolódó álláshirdetés-vásárlási és ahhoz kapcsolódó tervezési feladatokat lát el, médiastratégiát és terveket készít a különböző médiafelületekre, úgymint:

  • álláshirdetési portálokra,
  • közösségi médiára,
  • print napi-, heti, kétheti és havilapokra,
  • kerületi és regionális lapokra,
  • rádió csatornákra,
  • online médiára,
  • egyéb álláshirdetési (reklám) felületekre.

A hirdetményből az is kiderül, a Budapesti Közművek Zrt. 70 milliós keretösszeg 70 százalékának, azaz nettó 49 millió forintnak megfelelő megrendelés kiadására vállal kötelezettséget. A fennmaradó 21 millió forint tehát opciós tétel. A várható mennyiségek:

  • 3 darab/alkalom rádiós,
  • 10 darab/alkalom nyomtatott sajtós,
  • 10 darab/alkalom online álláshirdetési felületes hirdetés, illetve
  • 8 alkalommal álláshirdetési kampányt kell megszervezni,
  • 1131 darab online álláshirdetési felületen kell hirdetést vásárolni, valamint
  • 48 darab online álláshirdetéshez kapcsolódó szolgáltatást is meg kell vásárolni.

A kormányközeli milliárdos a közbeszerzési eljáráson a PlanB Kft.-t, valamint a MyAd Marketing Kft.-t utasította maga mögé. Utóbbi vállalkozással egyébként Balásy korábban is dolgozott közösen: az üzletember New Land Media Kft.-je a MyAddel közösen népszerűsítette az Uuroskill 2018 európai szakmunkásversenyt, valamint egy másik kampány során a szentendrei skanzent is.

Balásy Gyula cégei eddig főleg a kormánypropaganda révén hasítottak. Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI
Balásy Gyula cégei eddig főleg a kormánypropaganda révén hasítottak. Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

Balásy Gyula cégbirodalma főleg kommunikációval foglalkozik, annak zászlóshajói, a New Land Media Kft., illetve a Lounge Design Kft. rendre a kormányzati propagandakampányokra kiírt közbeszerzések nyertesei, olyannyira, hogy 2022-ben az általuk kötött, bruttó 75 milliárd forintos keretszerződés a tavalyi év egyik legnagyobb értékű közbeszerzése volt. Ehhez képest a mostani közbeszerzésen elnyert nettó 70 milliós tétel eltörpül.

A mostani, fővárosi közműholding által kiírt közbeszerzésen nyertes, 2016-ban alapított Media Dynamics Kft.-t Balásy 2018 őszén vásárolta meg, a cégnek ekkor kezdett emelkedni a csillaga. A 2017-es 83,5, majd 2018-as 151 milliós forgalomból Balásy többmilliárdos bevételt csinált, emellett a cég több száz millió forint eredményt is fel tud mutatni. Az egyedüli tulajdonos Balásy Gyula ebből a cégből osztalékot eddig nem vett fel.

Az ősszel számoltunk be arról, a kormány kedvenc kommunikációs cégének tulajdonosa új vállalkozást is alapított, mely egyéb pénzügyi kiegészítő tevékenységgel, illetve üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadással kíván foglalkozni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!