3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy friss felmérés szerint a vállalkozások egy része nem tudja pontosan, hogy a készpénzezés is költséges dolog. 

Melyek a legfontosabb elvárások a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak az elektronikus fizetési megoldásokkal szemben. Erre kereste a választ az OTP megbízásából a Pulzus által készített reprezentatív felmérés, amelynek keretében ötszáz vállalkozást kérdeztek meg. 

A válaszok alapján fontos követelmény a vállalkozások részéről, hogy

  • az elektronikus fizetési megoldások alacsony kiadást jelentsenek (94 százalék);
  • működjenek jól (95 százalék).
  • Szintén általános elvárás a bármikor elérhető háttértámogatás a szolgáltató részéről (80 százalék), valamint a szolgáltatás személyre szabhatósága (70 százalék).

Az adatokból látszik, hogy a hazai vállalkozások számára kardinális kérdés az árazás. Ugyanakkor a mikro-, kis- és középvállalkozások harmada, és a csak készpénzes fizetést biztosító vállalkozások fele nem tudja megbecsülni, hogy mennyibe kerül egy kártyás fizetést biztosító POS-terminál üzemeltetése havonta. Ez arra enged következtetni, hogy az elektronikus fizetési megoldásoktól való tartózkodásuk gyakran nem konkrét információkon, hanem benyomásokon alapul.

Mennyibe kerül a fizetés?
Mennyibe kerül a fizetés?
Fotó: Depositphotos
A válaszadó vállalkozások közül a legtöbben  – százalékuk – 1000 és 5000 forint közé teszik az elektronikus fizetés havi költségét, a készpénzelfogadás pedig a válaszadók harmada szerint nem kerül többe havi 1000 forintnál. A többség (31 százalék) magasabbra becsülte a terminál működtetésének árát a készpénzelfogadás költségeinél, 20 százalékuk azonos tartományba tette, 11 százalákuk pedig a készpénz kezelését tartja drágábbnak.

„A vásárlók igényeinek kiszolgálása mellett a kereskedőknek kényelmet, gyorsaságot és biztonságot jelent a kártyás vagy online fizetési megoldás biztosítása” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment terület vezetője, aki szerint érdemes részleteiben vizsgálni a költségeket. „A gyakori vélekedéssel szemben a készpénzhasználat sem ingyenes. Elég, ha a tárolás, a szállítás, valamint az esetleges befizetés költségeire gondolunk. Ugyanennyire fontos számba venni az időt és energiát, amit ezekre kell fordítani, nem beszélve a biztonsági kockázatokról. A terminálüzemeltetés költsége pedig nagyban függ a kereskedő forgalmától és attól, hogy melyik pénzintézettel kötött szerződést, ezért mindenképp érdemes a legmegfelelőbb megoldás kiválasztásához tájékozódni az elérhető lehetőségekről” – tette hozzá a szakértő.

A technológia fejlődésével egyre több és kényelmesebb elektronikus fizetési megoldás közül választhatnak a vállalkozók. A fizikai POS-terminál mellett ma már létezik olyan alkalmazás, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!