3p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

A címben említett két fogalom nem egy és ugyanaz, erről azonban sokan nem tudnak, vagy csak egyszerűen figyelmen kívül hagyják. 

Hasonlóságok chiptuning és motoroptimalizálás között

Mindkét módosításnak gyakorlatilag ugyanaz a lényege: nagyobb teljesítményt kihozni a szóban forgó járműből, esetleg elérni, hogy kevesebbet fogyasszon a szeretett járgány az utakon. Magát a technikát tekintve is vannak hasonlóságok, ugyanis mindkét módszer során szoftveres módosítással történik a jobb teljesítmény vagy az alacsonyabb fogyasztás lehetővé tevő beállítás megállapítása és kialakítása. Ráadásul a technikai lépésekben is vannak azonosságok, a chiptuning és a motoroptimalizálás esetében is ki kell olvasni a szoftvert, kiolvasás után át kell dolgozni, majd vissza kell tölteni a motorvezérlő számítógépbe. Átdolgozás során mindkét esetben több paraméter is módosításra kerül a szoftverben. Az átdolgozás milyensége azonban már nem feltétlenül ugyanolyan, az elvárások, a tűréshatárok és a lehetőségek is befolyásolják. 

Különbségek motoroptimalizálás és chiptuning között

A motoroptimalizálás felfogható egy roppant finomra hangolt chiptuningnak is. A motoroptimalizálásnak van egy nagyon fontos eszköze, amiről sokan hajlamosak elfeledkezni az optimalizálás emlegetésekor, ez pedig nem más, mint a teljesítménymérő fékpad.

Amennyiben szeretnél többet kihozni a gépjárművedből, akkor mindenképpen érdemes ajánlatot kérni az AET CHIPtuningtól.

Teljesítménymérő fékpad nélkül nem lehet elvégezni a finomra hangolást, fékpad nélküli optimalizálás esetében legtöbbször annyi szokott történni, hogy diagnosztizálják az autót, mennek vele egy próbakört, kiolvassák a szoftvert, majd átdolgozás után visszatöltik, és már mehet is a tesztkör. A sofőr lehet, hogy érez némi változást, és az is lehet, hogy tényleg megvalósult az áhított teljesítménynövekedés vagy fogyasztáscsökkenés, azonban ez teljesítménymérő fékpadon végzett mérések és az abból kapható adatok hiányában nincs hitelesen alátámasztva, nincsenek számszerűsíthető bizonyítékok a változásra, sok esetben ráadásul nagyon erősen érződik a pszichológiai hatás, azaz a sofőr érezni akarja a változást, ezért érzi, sőt mi több, jóval nagyobbnak érezheti a valóságosnál. 

Miben segíthet egy teljesítménymérő fékpad?

Az alkalmazható chiptuning mértékéhez legelőszöris ismerni kell az autó alapteljesítményét, állapotát, ehhez pedig elengedhetetlen egy mérés. A teljesítménymérő fékpad segít pontos képet adni arról is, hogyan és mennyit változott az autó teljesítménye, nyomatéka a különböző fordulatszámokon a módosításnak köszönhetően. Amint megtörtént a fékpados kontrollmérés, máris jöhet a következő hangolás, majd egy újabb mérés, és így tovább. A mérés és hangolás ismételgetésének köszönhetően egy rendkívűl precíz finomhangolást lehet elérni az autónál.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!