2023-ban szeptemberig 51,1 milliárd forint jegy- és bérleteladásból származó bevételt könyvelhetett el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – derült ki a fővárosi cég Telexnek (https://telex.hu/belfold/2023/10/31/bkk-jegyarbevetel-budapest-ejegy-app) adott válaszából. Ez az összeg több mint negyedével, egész pontosan 27,4 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában megszerzett bevétel.
A BKK szerint ez annak köszönhető, hogy feloldották a Covid miatti korlátozásokat, valamint hogy a cég emelte a jegyárakat, digitális fejlesztéseket végzett, egyre több járaton vezette be az első ajtós felszállást és fokozta az ellenőrzéseket.
A bevételek 52 százaléka automatás, 24 százaléka online, 18 százaléka ügyfélközpontokból és pénztárakból, 6 százaléka pedig üzleti ügyfelektől, viszonteladóktól származik – tette hozzá a BKK.
A fővárosi közlekedési cég megjegyezte, míg a korábbi, Futár elnevezésű applikációjukat havonta 4-500 ezer fő, a Budapest Go appot már 1,2 millió fő használja. Hozzáfűzték, utóbbi bevezetésével a mobiljegyek aránya 30 százalékra nőtt.
A BKK 2022-es évre vonatkozó számviteli beszámolóját itt elemeztük: