3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ellenzéki politikus posztja szerint az általa megtekintett melléklet legrészletesebb, legkonkrétabb része azt taglalja, hogyan fogja az állam a lakossági és közületi szemétszállítási díjakat megemelni azért, hogy a Mol nyeresége mindenkor az „elvárható szinten” maradjon.

Hadházy Ákos betekinthetett a Miniszterelnökségen annak a koncessziós szerződésnek a mellékleteibe, amellyel a kormány koncesszióba adta a Molnak 35 évre, évi 100 millió forintért a teljes hulladékgazdálkodási üzletágat.

Hadházy Ákos nem érti. Fotó: Facebook/Hadházy Ákos
Hadházy Ákos nem érti. Fotó: Facebook/Hadházy Ákos

Úgy kapta meg nagyon olcsón az ország teljes hulladékvagyonát a Mol, hogy ezért cserébe nagyon keveset vállalt, a melléklet legrészletesebb számításai arról szólnak, hogy a Mol számára mindenképpen nyereséget termeljen ez az üzlet – írja Facebook-bejegyzésében az ellenzéki politikus.

„A dokumentumok átolvasása után még kevésbé értem, miért éri ez meg az országnak” – jelentette ki Hadházy.

Az egyik legfontosabb dolog, amit megtudott: a melléklet szerint is minden hulladék azonnal a Mol tulajdonába kerül, fémhulladékok, köztük bontott autók is. Ez azért lényeges, mert ezek a hulladékok komoly értéket jelentenek, s azokat a Mol monopolhelyzetéből adódóan adhatja el azoknak az üzemeknek, amelyek ezek feldolgozásából élnek. 

Az ellenzéki politikus posztja szerint az általa megtekintett melléklet legrészletesebb, legkonkrétabb része azt taglalja, hogyan fogja az állam a lakossági és közületi szemétszállítási díjakat megemelni azért, hogy a Mol nyeresége mindenkor az „elvárható szinten” maradjon. Mint írja Hadházy, rezsicsökkentésről szó sincsen a mellékletben, csak az elvárható haszonról.

Szerinte jóval felületesebb, hogy mit vállal cserébe a Mol. Elvileg 2025-re 55, 2035-re 65 százalékra emelkedik majd az újrafeldolgozott lakossági hulladék aránya, de arra nem látott utalást az ellenzéki politikus, mi történik, ha ezt nem sikerül hozni. A Mol olyan vállalást is tesz, hogy igyekezni fog minél több szelektíven gyűjtött papírt, fémet és műanyagot házhoz menve elszállítani...

Valamint a Mol beruházásokra is ígéretet tett, azonban ennek jó részét EU-s támogatásból szeretné finanszírozni. Két korszerű, hulladékkal működő erőművet (hulladékégetőt) ígér, valamint körülbelül 100 milliárd forint értékben 83 hulladékudvart, 10 átrakodó üzemet, 10 új válogató üzemet, 12 felújítottat, 750 ezer biohulladék-gyűjtőedényt, 820 ezer szelektív kukát (darabját 15 ezerért), 120 ezer házi komposztáló edényt, 226 új kukásautót (darabját 140 millióért) és végül új országos kuka azonosító rendszert 5 milliárdért.

Hadházy egyébként feljelentést tett, azon a címen, hogy a Mol kérésére találták ki a rendszert és az ő kívánságának megfelelően írták ki a közbeszerzést, de azt a rendőrség elutasította, méghozzá úgy, hogy egyszerűen semmit nem foglalkozott a feljelentés részleteivel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!