Nem egészen egy nappal ezelőtt hivatalos megerősítést nyert, hogy a MÁV-Start, illetve az Építési és Közlekedési Minisztérium 10 vasúti mellékvonalat zár be Magyarországon, a hvg.hu pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy ezek között három olyan is van, amelyet maga az Orbán-kormány nyitott újra, miután a 2010 előtt bezárták.
Ez a három vonal
-
47 (Dombóvár―) Godisa―Komló,
-
a 98 Abaújszántó―Hidasnémeti,
-
és a 114 (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger,
ráadásul a A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) úgy tudja, hogy a listán eredetileg 13 mellékvonal szerepelt,
-
a 14 (Pápa – Csorna),
-
a 66 (Villány – Mohács),
-
és a 113 (Fehérgyarmat – Zajta)
is. Állítólag csak azért tartják meg őket, mert jelentős az eltérés a vonalvezetésben a közút és a vasút között, a vasút pedig még mindig gyorsabb.