2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csaknem 20 milliárd forint társadalmi célúnak nevezett kampánypénzből 16,6 milliárd a Fidesz-közeli médiában landolt.

Az Átlátszó kiderítette, mekkora összeget költött a Rogán Antal vezette propagandaminisztérium úgynevezett társadalmi célú tájékoztatásra.

A több körben kikért adatok alapján kiderült, a gyermekvédelminek nevezett népszavazásra nettó 3,8 milliárd forint ment el. Ebből 100 millió forintot hirdettek el a Blikkben, 32 milliót Axel-Springer lapokban, 21 milliót a Demokratában, 71 milliót egyéb lapokban. A printes költés nettó 2,1 milliárd forintjának döntő többsége pedig a KESMA-tag Mediaworkshöz ment – írja az Átlátszó.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda a lap összesítése szerint 2022-ben 19,6 milliárd forintot költött társadalmi célúnak nevezett kampányra.

A politikai kampányokhoz köthető reklámokból 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához.

Ez az összeg tartalmazza a közvetítő cég 15 százalékos jutalékát is. A lapok legtöbbször 30-45 százalékos kedvezményt adtak a listaárból, a tévéknél ez 75 százalékig nőtt.

Mint a tényfeltáró portál írja, 2022-ben két, Balásy Gyulához köthető céggel szerződött le a Miniszterelnöki Kabinetiroda: a New Land Media Kft. mellett a ma már Lounge Event Kft. néven futó Moonlight Event Kft. is képbe került.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!