2p

Csaknem 20 milliárd forint társadalmi célúnak nevezett kampánypénzből 16,6 milliárd a Fidesz-közeli médiában landolt.

Az Átlátszó kiderítette, mekkora összeget költött a Rogán Antal vezette propagandaminisztérium úgynevezett társadalmi célú tájékoztatásra.

A több körben kikért adatok alapján kiderült, a gyermekvédelminek nevezett népszavazásra nettó 3,8 milliárd forint ment el. Ebből 100 millió forintot hirdettek el a Blikkben, 32 milliót Axel-Springer lapokban, 21 milliót a Demokratában, 71 milliót egyéb lapokban. A printes költés nettó 2,1 milliárd forintjának döntő többsége pedig a KESMA-tag Mediaworkshöz ment – írja az Átlátszó.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda a lap összesítése szerint 2022-ben 19,6 milliárd forintot költött társadalmi célúnak nevezett kampányra.

A politikai kampányokhoz köthető reklámokból 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához.

Ez az összeg tartalmazza a közvetítő cég 15 százalékos jutalékát is. A lapok legtöbbször 30-45 százalékos kedvezményt adtak a listaárból, a tévéknél ez 75 százalékig nőtt.

Mint a tényfeltáró portál írja, 2022-ben két, Balásy Gyulához köthető céggel szerződött le a Miniszterelnöki Kabinetiroda: a New Land Media Kft. mellett a ma már Lounge Event Kft. néven futó Moonlight Event Kft. is képbe került.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!