Az Átlátszó kiderítette, mekkora összeget költött a Rogán Antal vezette propagandaminisztérium úgynevezett társadalmi célú tájékoztatásra.
A több körben kikért adatok alapján kiderült, a gyermekvédelminek nevezett népszavazásra nettó 3,8 milliárd forint ment el. Ebből 100 millió forintot hirdettek el a Blikkben, 32 milliót Axel-Springer lapokban, 21 milliót a Demokratában, 71 milliót egyéb lapokban. A printes költés nettó 2,1 milliárd forintjának döntő többsége pedig a KESMA-tag Mediaworkshöz ment – írja az Átlátszó.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda a lap összesítése szerint 2022-ben 19,6 milliárd forintot költött társadalmi célúnak nevezett kampányra.
A politikai kampányokhoz köthető reklámokból 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához.
Ez az összeg tartalmazza a közvetítő cég 15 százalékos jutalékát is. A lapok legtöbbször 30-45 százalékos kedvezményt adtak a listaárból, a tévéknél ez 75 százalékig nőtt.
Mint a tényfeltáró portál írja, 2022-ben két, Balásy Gyulához köthető céggel szerződött le a Miniszterelnöki Kabinetiroda: a New Land Media Kft. mellett a ma már Lounge Event Kft. néven futó Moonlight Event Kft. is képbe került.