4p

Homlok Zsolt is szűkösnek érezte már a magyar piacot, ezért megalapította a Homlok Románia Kft.-t.

Romániában építhet vasutat Homlok Zsolt üzletember, miután Magyarországon kieshetett Mészáros Lőrincék kegyeiből - derül ki a nyilvános adatbázisokból. Az még tavaly őszi hír volt, hogy Mészáros Lőrinc exveje - aki korábban a leggazdagabb magyar Ágnes nevű lányának volt a férje, ám Mészáros Ágnes visszavette lánykori nevét, Homlok Zsolt pedig új lakcímet jelentett be - új céget alapított fivérével. A cégcsoport legújabb tagja a Homlok International Kft. lett, amelynek a profilja vasútépítés.

Ebből már eleve a nemzetközi terjeszkedésre lehetett következtetni, és valóban így lett. Tavaly december 19-én ugyanis bejegyezték a Homlok Románia Kft.-t, amely szintén a vasútépítést jelölte meg főtevékenységnek. Ez új irányt jelent, mert eddig a sajtó inkább észtországi próbálkozásról írt. A 24.hu cikkezett arról, hogy Homlok Zsolt tavaly szeptemberben feltűnt egy másik cégben is, a GES Coaching Kft.-ben, amelynek a tallinni székhelyű Colaire Consulting Osaühing a tulajdonosa, de az észt cégnek a fivér, Homlok Tibor a kézbesítési megbízottja.

Homlok Zsolt megfontol valamit. Fotó: MTI/Varga György
Homlok Zsolt megfontol valamit. Fotó: MTI/Varga György

Ha valahol lehet vasutat építeni, akkor az Románia, már ha keleti szomszédunknak van rá pénze. A MÁV-val is sok probléma van, de a román vasútvonalak még a magyarokénál is százszor siralmasabb állapotban vannak. Az tavalyi hír volt, hogy a vasútvonalak 73 százalékának lejárt a tervezett élettartama Romániában, a 2023-as és a 2024-es költségvetésben vasúti pályafelújításra előirányzott forrásokból pedig 33 kilométernyi pályát lehet korszerűsíteni, ami a lejárt élettartamú vágányok alig több mint 3 ezrelékét teszi ki. A román vasúti infrastruktúra elhanyagoltsága oda vezetett, hogy ma lassabban, óránként 45 kilométeres átlagsebességgel közlekednek a vonatok, mint száz évvel ezelőtt - írta például a Krónika online.  

Nem véletlen, hogy Homlok Zsolt inkább külföldi megbízások után néz. Szintén a 24.hu cikkéből derült ki, hogy a Mészáros-csoport az alvállalkozói munkát más cégekkel végezteti el, és a „nagy elosztók” a Mészáros-affért követően nem kapkodnak a Homlok-cégek után. Amúgy is kevés a megrendelés, Mészáros-ágon nem valószínű, hogy Homlokék munkához jutnak, más út pedig nem nagyon van. Tavaly márciusban például Mészáros Lőrinc fővállalkozó cége, az R-Kord indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki a Homlok Zsolthoz köthető Vasútvill Kft.-t két fontos vasúti beruházásból. Erdélyi származása miatt is eshetett a választása Romániára a vállalkozónak.

A szakítás a pénzügyi számokon is látszik. Kezdetben meredeken emelkedett a Homlok Építőipari Zrt. csillaga, 2017-ben 650 millió forintos, 2018-ban 3,9 milliárd forintos, 2020-ban 7,5 milliárd forintos, 2021-ben pedig 10 milliárd forintos árbevételt hozott, 2022-re már megfordult a jó szerencse. A közzétett adatok szerint az árbevétel egy év alatt 5,5 milliárd forintra zuhant, a 2021-ben pedig 704 millió forintra rúgó adózott eredmény is elapadt – a cég több mint 332 milliós mínuszban zárt.

 

Érdekes párhuzam, hogy Mészáros Lőrinc is éppen a nemzetközi terjeszkedéssel van leginkább elfoglalva. Lapunk írta meg, hogy a felcsúti milliárdos Talentis International Construction Investments Kft. nevű cégét a nyilvános adatbázisok szerint tavaly augusztus 9-én jegyezték be. A Homlok International és a Talentis International talán nem fogja egymás útját keresztezni, ugyanis Mészáros Lőrinc főleg egy boszniai cementgyár miatt alapította a vállalkozást.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!