4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Homlok Zsolt is szűkösnek érezte már a magyar piacot, ezért megalapította a Homlok Románia Kft.-t.

Romániában építhet vasutat Homlok Zsolt üzletember, miután Magyarországon kieshetett Mészáros Lőrincék kegyeiből - derül ki a nyilvános adatbázisokból. Az még tavaly őszi hír volt, hogy Mészáros Lőrinc exveje - aki korábban a leggazdagabb magyar Ágnes nevű lányának volt a férje, ám Mészáros Ágnes visszavette lánykori nevét, Homlok Zsolt pedig új lakcímet jelentett be - új céget alapított fivérével. A cégcsoport legújabb tagja a Homlok International Kft. lett, amelynek a profilja vasútépítés.

Ebből már eleve a nemzetközi terjeszkedésre lehetett következtetni, és valóban így lett. Tavaly december 19-én ugyanis bejegyezték a Homlok Románia Kft.-t, amely szintén a vasútépítést jelölte meg főtevékenységnek. Ez új irányt jelent, mert eddig a sajtó inkább észtországi próbálkozásról írt. A 24.hu cikkezett arról, hogy Homlok Zsolt tavaly szeptemberben feltűnt egy másik cégben is, a GES Coaching Kft.-ben, amelynek a tallinni székhelyű Colaire Consulting Osaühing a tulajdonosa, de az észt cégnek a fivér, Homlok Tibor a kézbesítési megbízottja.

Homlok Zsolt megfontol valamit. Fotó: MTI/Varga György
Homlok Zsolt megfontol valamit. Fotó: MTI/Varga György

Ha valahol lehet vasutat építeni, akkor az Románia, már ha keleti szomszédunknak van rá pénze. A MÁV-val is sok probléma van, de a román vasútvonalak még a magyarokénál is százszor siralmasabb állapotban vannak. Az tavalyi hír volt, hogy a vasútvonalak 73 százalékának lejárt a tervezett élettartama Romániában, a 2023-as és a 2024-es költségvetésben vasúti pályafelújításra előirányzott forrásokból pedig 33 kilométernyi pályát lehet korszerűsíteni, ami a lejárt élettartamú vágányok alig több mint 3 ezrelékét teszi ki. A román vasúti infrastruktúra elhanyagoltsága oda vezetett, hogy ma lassabban, óránként 45 kilométeres átlagsebességgel közlekednek a vonatok, mint száz évvel ezelőtt - írta például a Krónika online.  

Nem véletlen, hogy Homlok Zsolt inkább külföldi megbízások után néz. Szintén a 24.hu cikkéből derült ki, hogy a Mészáros-csoport az alvállalkozói munkát más cégekkel végezteti el, és a „nagy elosztók” a Mészáros-affért követően nem kapkodnak a Homlok-cégek után. Amúgy is kevés a megrendelés, Mészáros-ágon nem valószínű, hogy Homlokék munkához jutnak, más út pedig nem nagyon van. Tavaly márciusban például Mészáros Lőrinc fővállalkozó cége, az R-Kord indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki a Homlok Zsolthoz köthető Vasútvill Kft.-t két fontos vasúti beruházásból. Erdélyi származása miatt is eshetett a választása Romániára a vállalkozónak.

A szakítás a pénzügyi számokon is látszik. Kezdetben meredeken emelkedett a Homlok Építőipari Zrt. csillaga, 2017-ben 650 millió forintos, 2018-ban 3,9 milliárd forintos, 2020-ban 7,5 milliárd forintos, 2021-ben pedig 10 milliárd forintos árbevételt hozott, 2022-re már megfordult a jó szerencse. A közzétett adatok szerint az árbevétel egy év alatt 5,5 milliárd forintra zuhant, a 2021-ben pedig 704 millió forintra rúgó adózott eredmény is elapadt – a cég több mint 332 milliós mínuszban zárt.

 

Érdekes párhuzam, hogy Mészáros Lőrinc is éppen a nemzetközi terjeszkedéssel van leginkább elfoglalva. Lapunk írta meg, hogy a felcsúti milliárdos Talentis International Construction Investments Kft. nevű cégét a nyilvános adatbázisok szerint tavaly augusztus 9-én jegyezték be. A Homlok International és a Talentis International talán nem fogja egymás útját keresztezni, ugyanis Mészáros Lőrinc főleg egy boszniai cementgyár miatt alapította a vállalkozást.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!